Title: Výchova žáků primární školy ke zdravému životnímu stylu - nutnost a výzva.
Other Titles: Healthy lifestyle education of primary-school-pupils necessity and challenge.
Authors: Dibelková, Monika
Advisor: Podroužek Ladislav, Doc. PaedDr. Ph.D.
Issue Date: 2019
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/39173
Keywords: zdravý životní styl;výchova ke zdravému životnímu stylu;žáci primární školy;stravování;pitný režim;dodržování hygienických návyků;chování ve zdraví ohrožujících situacích;spánkový režim;duševní hygiena
Keywords in different language: healthy lifestyle;healthy lifestyle education;primary-school-pupils;nourishment;fluid intake;observance of hygienic rules;behaviour in life-endagerous situations;sleep regime;mental hygiene
Abstract: Předložená diplomová práce se zabývá výchovou žáků primární školy ke zdravému životnímu stylu. Pomocí dotazníkového šetření se snaží označit a zmapovat oblasti, v nichž je výchova k zdravému životnímu stylu nutností a pro učitele a rodiče žáků výzvou. Pro stanovení problémových oblastí byl sestaven dotazník, jehož vyhodnocení je součástí práce.
Abstract in different language: The presented graduate deals with healthy lifestyle education of primary-school-pupils. It makes efforts to point and to map the areas with the necessity of healthy lifestyle education and make the areas as a challenge for teachers and for pupil´s parents. To determination of problem areas is was put together a questionnaire which evaluation is a part of the graduate.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KPG)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Diplomova prace_Dibelkova_Monika.pdfPlný text práce2,55 MBAdobe PDFView/Open
Dibelkova_VP.pdfPosudek vedoucího práce199,7 kBAdobe PDFView/Open
Dibelkova_OP.docPosudek oponenta práce43,5 kBMicrosoft WordView/Open
Dibelkova O027.pdfPrůběh obhajoby práce42,34 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/39173

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.