Title: | Efektivní výuka řečových dovedností na druhém stupni základních škol |
Other Titles: | Effective teaching of speaking skills at lower secondary schools |
Authors: | Weiszová, Petra |
Advisor: | Klečková Gabriela, Mgr. Ph.D. |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/39219 |
Keywords: | mluvení;efektivní vyučování;příležitosti k mluvení;podpora |
Keywords in different language: | speaking;effective teaching;speaking opportunities;scaffolding |
Abstract: | Práce se zabývá otázkou efektivní výuky řečových dovedností na druhém stupni základních škol. Pozornost je věnována především principům a metodám, které mohou navýšit a zefektivnit množství příležitostí pro procvičování mluvení v hodinách cizího jazyka. Cílem práce bylo tyto metody zhodnotit a zjistit, jaké postoje vůči nim zaujímají sami žáci. Výzkum byl proveden prostřednictvím observací, dotazníků a diskuzí s žáky. |
Abstract in different language: | The thesis is concerned with the topic of effective teaching of speaking skills. More precisely, it explores efficient ways of maximizing speaking opportunities in language lessons and how these methods are perceived by second language learners. The research was conducted by means of observations, questionnaires and discussions with the learners. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KAN) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DP Weiszova Petra.pdf | Plný text práce | 1,61 MB | Adobe PDF | View/Open |
weiszova_ved_kleck.pdf | Posudek vedoucího práce | 923,99 kB | Adobe PDF | View/Open |
weiszova_opon_quinn.pdf | Posudek oponenta práce | 1,27 MB | Adobe PDF | View/Open |
Obh_Weiszova.pdf | Průběh obhajoby práce | 396,64 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/39219
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.