Title: | Ideální učitel německého jazyka z pohledu studentů ve věku 15 - 19 let |
Other Titles: | The ideal german teacher from the sight of students in the age of 15 - 19 |
Authors: | Dryjová, Michaela |
Advisor: | Salcmanová Eva, Mgr. |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/39222 |
Keywords: | učitel;němčina;německý jazyk;střední škola;učitel německého jazyka;didaktika;didaktika cizích jazyků |
Keywords in different language: | teacher;german;german language;highschool;german teacher;didactic;didactic of foreign languages |
Abstract: | Práce poskytuje teoretický základ v oblasti pedagogiky, psychologie, didaktiky a didaktiky německého jazyka, který slouží jako podklad pro výzkumnou část. Ta je tvořena výsledky dotazníkového šetření mezi studenty a učiteli různých typů středních škol, kteří byli tázáni na své představy o ideálním učiteli, popř. na možnost těmto požadavkům dostát. |
Abstract in different language: | The thesis provide a theoretical basis for the field of pedagogy, psychology, didactic and didactic of german language, which serve as an base for the research. It is composed with the results of the questionnaire survey among the students and teachers from various highschools, which has been asked about their image of an ideal teacher or about the possibility to reach that requirments. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KNJ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Diplomova prace Michaela Dryjova_2.pdf | Plný text práce | 2,33 MB | Adobe PDF | View/Open |
Dryjova_VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 454,63 kB | Adobe PDF | View/Open |
Dryjova_OP.pdf | Posudek oponenta práce | 85,58 kB | Adobe PDF | View/Open |
Dryjova_obh.pdf | Průběh obhajoby práce | 403,61 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/39222
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.