Název: Problematika bilingvismu v předškolním vzdělávání
Další názvy: Issues of bilingualism in pre-primary education
Autoři: Synková, Kateřina
Vedoucí práce/školitel: Zachová Markéta, PhDr. Ph.D.
Datum vydání: 2019
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/39256
Klíčová slova: předškolní vzdělání;bilingvismus;bilingvní dítě;bilingvní výchova
Klíčová slova v dalším jazyce: preprimary education;bilingualism;bilingual child;raising bilingual child
Abstrakt: Tato bakalářská práce se zabývá problematikou bilingvismu v předškolním vzdělávání. Jejím cílem je zmapovat a posléze vyhodnotit přínosy a úskalí bilingvismu z hlediska pedagogů vybrané MŠ. Práce je rozdělena na dvě části. V části teoretické se nachází popis procesu osvojování jazyka monolingvních a bilingvních dětí. Na tuto část navazuje vymezení základní terminologie bilingvismu, jeho specifika, strategie bilingvní výchovy a možné problémy bilingvních jedinců. Ve výzkumné části práce je nejprve vymezen hlavní a dílčí cíl výzkumu, jsou zde popsány metodologické nástroje a dále se zde nachází charakteristika respondentek a vybrané MŠ. V závěrečné části práce jsou shrnuty a vyhodnoceny výsledky výzkumného šetření a na jejichž základě jsou vypracována doporučení pro praxi.
Abstrakt v dalším jazyce: This bachelor thesis deals with issues of bilingualism in pre-primary education. Its aim is to collect and later to evaluate pros and cons of bilingualism as they are perceived by the teachers of selected kindergarten. The thesis is divided into two parts. The theoretical part starts with a description of the language acquiring process of both monolingual and bilingual children. Then it is followed by a definition of bilingualism, its specific features, strategies of raising bilingual children and a list of possible problems which bilinguals can have. The empiric part of the thesis states the main and partial goals of the research, then it describes used research tools and there is the characteristics of respondents and selected kindergarten. The final part of the thesis summarises and evaluates the results of the research and based on the them gives recommendations for practice.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP Synkova_ P16B0029K.pdfPlný text práce767,61 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Synkova VP.docxPosudek vedoucího práce27,62 kBMicrosoft Word XMLZobrazit/otevřít
Synkova OP.docPosudek oponenta práce42,5 kBMicrosoft WordZobrazit/otevřít
Synkova O023.pdfPrůběh obhajoby práce21,46 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/39256

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.