Název: | Problematika bilingvismu v předškolním vzdělávání |
Další názvy: | Issues of bilingualism in pre-primary education |
Autoři: | Synková, Kateřina |
Vedoucí práce/školitel: | Zachová Markéta, PhDr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2019 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/39256 |
Klíčová slova: | předškolní vzdělání;bilingvismus;bilingvní dítě;bilingvní výchova |
Klíčová slova v dalším jazyce: | preprimary education;bilingualism;bilingual child;raising bilingual child |
Abstrakt: | Tato bakalářská práce se zabývá problematikou bilingvismu v předškolním vzdělávání. Jejím cílem je zmapovat a posléze vyhodnotit přínosy a úskalí bilingvismu z hlediska pedagogů vybrané MŠ. Práce je rozdělena na dvě části. V části teoretické se nachází popis procesu osvojování jazyka monolingvních a bilingvních dětí. Na tuto část navazuje vymezení základní terminologie bilingvismu, jeho specifika, strategie bilingvní výchovy a možné problémy bilingvních jedinců. Ve výzkumné části práce je nejprve vymezen hlavní a dílčí cíl výzkumu, jsou zde popsány metodologické nástroje a dále se zde nachází charakteristika respondentek a vybrané MŠ. V závěrečné části práce jsou shrnuty a vyhodnoceny výsledky výzkumného šetření a na jejichž základě jsou vypracována doporučení pro praxi. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This bachelor thesis deals with issues of bilingualism in pre-primary education. Its aim is to collect and later to evaluate pros and cons of bilingualism as they are perceived by the teachers of selected kindergarten. The thesis is divided into two parts. The theoretical part starts with a description of the language acquiring process of both monolingual and bilingual children. Then it is followed by a definition of bilingualism, its specific features, strategies of raising bilingual children and a list of possible problems which bilinguals can have. The empiric part of the thesis states the main and partial goals of the research, then it describes used research tools and there is the characteristics of respondents and selected kindergarten. The final part of the thesis summarises and evaluates the results of the research and based on the them gives recommendations for practice. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
BP Synkova_ P16B0029K.pdf | Plný text práce | 767,61 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Synkova VP.docx | Posudek vedoucího práce | 27,62 kB | Microsoft Word XML | Zobrazit/otevřít |
Synkova OP.doc | Posudek oponenta práce | 42,5 kB | Microsoft Word | Zobrazit/otevřít |
Synkova O023.pdf | Průběh obhajoby práce | 21,46 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/39256
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.