Title: Terciární vzdělávání
Other Titles: Tertiary education
Authors: Smolanová, Tereza
Advisor: Louda Tomáš, JUDr. CSc.
Referee: Valeš Lukáš, Doc. PhDr. Ph.D.
Issue Date: 2020
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/39962
Keywords: terciární vzdělávání;vysoké školy;vyšší odborné školy;historie terciárního vzdělávání
Keywords in different language: tertiary education;universities;higher professional schools;history of tertiary education
Abstract: Tato bakalářská práce se věnuje charakteristice terciárního vzdělávání v České republice, jeho vývoji a historii. Úvodní část práce je zaměřena na systém vzdělávání v České republice a na zásady a cíle vzdělávání. Dále se práce zabývá historií a právní úpravou terciárního vzdělávání a pojednává o mezinárodní standardní klasifikaci vzdělávání. V závěru se práce zabývá charakteristikou vyšších odborných a vysokých škol, zejména průběhem studia a analýzou jejich vývoje.
Abstract in different language: This bachelor thesis deals with the characteristics of tertiary education in the Czech Republic, its evolution and history. The introductory part is about the education system in the Czech Republic and on the principles and objectives of education. Furthermore, the thesis is devoted to the history and legal regulation of tertiary education and deals with the International Standard Classification of Education. In conclusion, the thesis deals with the characteristics of higher professional schools and universities, especially the course of study and analysis of their evolution.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KSR)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP-Smolanova_Tereza.pdfPlný text práce1,95 MBAdobe PDFView/Open
Smolanova - posudek VP.pdfPosudek vedoucího práce621,51 kBAdobe PDFView/Open
Smolanova - posudek OP.pdfPosudek oponenta práce344,72 kBAdobe PDFView/Open
Smolanova - protokol BP.pdfPrůběh obhajoby práce350,66 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/39962

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.