Název: Současný stav výuky předmětu zdravotní tělesná výchova na základních školách
Další názvy: The current state of health physical education at the elementary school
Autoři: Studeníková, Kateřina
Vedoucí práce/školitel: Špottová Petra, Mgr. Ph.D.
Oponent: Švátora Karel, Mgr.
Datum vydání: 2020
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/40605
Klíčová slova: zdravotní tělesná výchova;stav výuky; základní škola; školní věk; zdravotní oslabení; dotazníkové šetření
Klíčová slova v dalším jazyce: adapted physical education;state of teaching;elementary school;school age;medical weakening;survey
Abstrakt: Cílem bakalářské práce bylo zjistit současný stav výuky ZTV na ZŠ. V kvalifikační práci byla popsána charakteristika ZTV, včetně cvičební jednotky a druhů oslabení, se kterými se učitelé mohou setkat u žáků zařazených do III. zdravotní skupiny. Prostřednictvím dotazníkového šetření byl proveden výzkum. Na základě dotazníkového šetření byly zjištěny informace o současném stavu výuky ZTV na ZŠ. Bylo potvrzeno, že v současné době vyučuje ZTV méně než 50% ZŠ v Plzni. Dále bylo zjištěno, že pro zařazení ZTV do výuky je zapotřebí zajistit školám vyšší finanční prostředky (do vybavení náčiní specifických pro ZTV), spíše než přijmout učitele, kteří mají kompetence k výuce ZTV. Závěrem byl potvrzený předpoklad, že nejvíce se učitelé TV setkávají se žáky s oslabením pohybového aparátu.
Abstrakt v dalším jazyce: The aim of this bachelor thesis was to find out current state of teaching a ZTV (Adapted physical education - APE) at elementary schools. In this thesis was described a characteristic of the APE. There were as well included exercise units and types of weakening, teachers could experience with pupils classified in the third health group. An appropriate research was done by a survey. The information about current state of teaching APE was found out on the basis of the survey done at elementary schools. Results of the survey were firstly, that the APE is provided in less than 50% of elementary schools in Pilsen and secondly that it is more important to provide proper financial support for schools (to get specific equipment for the APE) than to employ more teachers qualified in the field of APE. In conclusion, an assumption that more often PE teachers encounter with pupils whose locomotor system is weakened, was confirmed.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KTV)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP_Studenikova_P17B0104P.pdfPlný text práce1,86 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Studenikova K. - VP.pdfPosudek vedoucího práce155,13 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Studenikova K. - OP.pdfPosudek oponenta práce161,8 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Studenikova K.pdfPrůběh obhajoby práce78,6 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/40605

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.