Title: Individualizace ve vzdělávání v praxi plzeňských mateřských škol
Other Titles: Individualization in education in the practice of Pilsen kindergartens
Authors: Konopíková, Štěpánka
Advisor: Podpera Milan, Mgr. Ph.D.
Referee: Koželuhová Eva, Mgr.
Issue Date: 2020
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/40757
Keywords: individualizace;vývojové zvláštnosti;potřeby dítěte;alternativní směry;podmínky rvp pv
Keywords in different language: individualization;developmental peculiarities;needs of the child;alternative directions;conditions of fep pv
Abstract: Bakalářská práce řeší problematikou individualizace ve vzdělávání v prostředí mateřských škol v Plzni. Teoretická část se zabývá vývojovými zvláštnostmi a potřebami dítěte předškolního věku. Dále se zaměřuje na historii individualizace a její podobou v různých alternativních směrech předškolního vzdělávání a řeší její ukotvení v podmínkách Rámcového vzdělávacího programu. Praktická část mapuje zkušenosti a znalosti pedagogů a jejich názory na danou problematiku.
Abstract in different language: The bachelor theses deal with problematics of individualization in education in Pilsen kindergartner´s environment. The theoretical part is aimed on development peculiarities and needs of preschool age´s children. Then it is focused on individualization´s history and its form in different alternative trends of preschool education and solve its anchoring in conditions of Framework Education Programme. The practical part maps teacher´s experiences and knowledges and their opinions in this problematics.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP - Konopikova.pdfPlný text práce3,3 MBAdobe PDFView/Open
Konopikova S. VP.pdfPosudek vedoucího práce117,06 kBAdobe PDFView/Open
Konopikova S. OP.pdfPosudek oponenta práce35,21 kBAdobe PDFView/Open
Konopikova S. O.pdfPrůběh obhajoby práce3,5 MBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/40757

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.