Název: | Ideální učitel očima žáků prvního stupně základní školy |
Další názvy: | Perfect teacher in primary school student's eyes |
Autoři: | Brožová, Lenka |
Vedoucí práce/školitel: | Holeček Václav, PhDr. Ph.D. |
Oponent: | Boháčová Aneta, Mgr. |
Datum vydání: | 2020 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/40761 |
Klíčová slova: | ideální učitel;osobnost učitele;osobnostní vlastnosti učitele;role učitele;mladší školní věk |
Klíčová slova v dalším jazyce: | the ideal teacher;the personality of the teacher;the personality traits of the teacher;the role of the teacher |
Abstrakt: | V diplomové práci, která je tvořena teoretickou a praktickou částí, je předkládán obraz "ideálního" učitele z pohledu žáků třetích a pátých ročníků. Teoretická část se věnuje charakteristice osobnosti učitele, typologii učitelovy osobnosti, rolí současného učitele a také profesním kompetencím, které by měl učitel získávat a rozvíjet po celou dobu své profesní dráhy. Zmíněné jsou zde rovněž charakteristiky "ideálního" učitele zjištěné z výzkumů zabývajícími se hodnocením učitele z pohledu žáků. Závěr teoretické části tvoří psychické a sociální charakteristiky dětí mladšího školního věku, tj. žáků, kteří byli zařazeni do výzkumu. Praktická část se zabývá popisem jednotlivých kroků samotného výzkumu, jehož cílem bylo zjistit, zda existují statisticky významné rozdíly mezi představou "ideálního" učitele žáků třetích ročníků a žáků pátých ročníků. Dále bylo předmětem zájmu zjišťování statisticky významných rozdílů mezi hodnoceními jednotlivých třídních učitelů a hodnocením "ideálního" učitele dané třídy. Poslední kapitola praktické části byla věnována komparaci požadavků současných žáků na osobnostní vlastnosti, didaktické dovednosti a pedagogicko-psychologické charakteristiky "ideálního" učitele s požadavky žáků zjištěnými před téměř třiceti lety. Byly diagnostikovány zajímavé rozdíly. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The diploma thesis concetrates on the questions connected with the personality of the teacher particullary on the vision of an ideal teacher from the pupils point of view. The theoretical part describes the teacher as a personality, processes the typology of the teacher,his professional activities and the educational ways. The empiric part incorporates the results ofthe research in which the respondents-the pupils of the first degree of the primary school characterize the ideal teacher. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KPS) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Idealni ucitel - NovotnaLenka.pdf | Plný text práce | 1,57 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Novotna_oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 883,21 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Novotna_vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 1,02 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Novotna_obhajoba.pdf | Průběh obhajoby práce | 206,75 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/40761
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.