Title: | Analýza anglické rozkazovací věty z hlediska větné modality - teorie a praxe |
Other Titles: | The Analysis of an English Imperative Sentence from the Point of View of the Sentence Modality - Theory and Practice |
Authors: | Hrbáčková, Kristýna |
Advisor: | Petrlíková Jarmila, PhDr. Mgr. Ph.D. |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/40802 |
Keywords: | anglická rozkazovací věta;podmět vyjádřený a nevyjádřený;primární a sekundární komunikační funkce;pragmatika;řečový/mluvní akt;ilokuční síla rozkazovací věty;rozbor jednotlivých rozkazovacích vět |
Keywords in different language: | english imperative sentence;covert and overt subject;primary and secondary communicative function;pragmatics;speech act;illocutionary force of an imperative clause;analysis of individual imperative clauses |
Abstract: | Práce se zabývá problematikou anglické rozkazovací věty, a to jak z hlediska formy, tak z hlediska funkce tohoto větného typu. Součástí práce je nejen teoretické vysvětlení celého tématu, ale i rozbor 205 rozkazovacích vět realizovaný v podobě komentáře u každého výňatku. |
Abstract in different language: | The thesis deals with an English imperative sentence, both in terms of form and function. The paper consists not only of the theory of the whole topic but also of the practice - the analysis of the 205 imperative clauses implemented in the form of commentary at each excerpt. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KAN) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska prace - Kristyna Hrbackova 2020 - PDF.pdf | Plný text práce | 1,84 MB | Adobe PDF | View/Open |
Pos_ved_Petrl_Hrbackova.pdf | Posudek vedoucího práce | 952,96 kB | Adobe PDF | View/Open |
Pos_opon_Stask_Hrbackova.pdf | Posudek oponenta práce | 159 kB | Adobe PDF | View/Open |
Prubeh_Hrbackova.pdf | Průběh obhajoby práce | 159,37 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/40802
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.