Title: | Časté chyby ve výslovnosti studentů anglického jazyka |
Other Titles: | Frequent mistakes in pronunciation made by English learners |
Authors: | Vacková, Mária |
Advisor: | Stašková Naděžda, PhDr. Ph.D. |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/40810 |
Keywords: | výslovnost;anglický jazyk;fonetika;zvuk |
Keywords in different language: | pronunciation;speech;sound;phonetics;vowels;consonants |
Abstract: | Práce se zabývá nejčastějšími chybami ve výslovnosti českých studentů anglického jazyka. Nejprve v teoretické části vysvětluje základní pojmy fonetiky, funkci Mezinárodní fonetické abecedy a klasifikuje fonémy anglického jazyka. Praktická část analyzuje zvukové nahrávky výslovnosti českých studentů, všechny chyby jsou foneticky zaznamenány a okomentovány. S ohledem na výsledky byl vytvořen závěr, který identifikuje nejproblematičtější fonémy. |
Abstract in different language: | The thesis deals with the most frequent mistakes in English pronunciation made by Czech students. First, the theoretical background explains the crucial terms of phonetics, presents the IPA and provides the classification of English phonemes. The practical part analyses recordings of the pronunciation of Czech respondents. All their mistakes in pronunciation are phonetically transcribed and commented on. In accordance with the results, the chapter Conclusion answers the main questions of the thesis. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KAN) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska prace Maria Vackova.pdf | Plný text práce | 1,29 MB | Adobe PDF | View/Open |
Pos_ved_Stas_Vackova.pdf | Posudek vedoucího práce | 170,17 kB | Adobe PDF | View/Open |
Pos_opon_Reyn_Vackova.pdf | Posudek oponenta práce | 88,79 kB | Adobe PDF | View/Open |
Prubeh_Vackova.pdf | Průběh obhajoby práce | 399,78 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/40810
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.