Title: Empatie a fikce
Other Titles: Fiction and Empathy
Authors: Hejhalová, Simona
Advisor: Vice William Bradley, Ph.D.
Issue Date: 2020
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/40815
Keywords: kulturní inteligence;empatie;fikce;literatura;čtení
Keywords in different language: cultural intelligence;empathy;fiction;reading
Abstract: Tato práce zkoumá spojení mezi čtením fikce a rozvojem kulturní inteligence a empatie, lépe řečeno, zda existuje nějaké spojení mezi čtením fikce a zvýšením kulturní inteligence a empatie u čtenáře. Práce je rozdělena na tři kapitoly, první kapitola nabízí teoretický přehled pojmů, kterými se bude v pozdějších kapitolách zabývat. V druhé části se nachází rozbor tří vybraných prací, pomocí kterého je demonstrováno jak tyto konkrétní knihy a povídka můžou posloužit při rozvoji kulturní inteligence a empatie. Poslední část práce se zabývá problematikou využití fikce a příběhů při hodinách, zvláště pak při učení cizího jazyka a u mladších žáků, kterým čtení ve škole pomáhá vyvinout si k ní lepší vztah a pomáhá jim také lépe se učit nový jazyk.
Abstract in different language: The aim of this thesis was to examine the connection between reading fiction literature and CQ and empathy. This work provides theoretical background on cultural intelligence, empathy and fiction. It describes the requirements a work of fiction should meet in order to help with increasing CQ and empathy and in the second part an examination of three works that meet these requirements. The last part discusses the usefulness of reading fiction in the classroom.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KAN)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
hejhalova_bak_prace.pdfPlný text práce438,63 kBAdobe PDFView/Open
Pos_ved_Vice_Hejhalova.pdfPosudek vedoucího práce816,05 kBAdobe PDFView/Open
Pos_opon_Quinn_Hejhalova.pdfPosudek oponenta práce119,5 kBAdobe PDFView/Open
Prubeh_Hejhalova.pdfPrůběh obhajoby práce397,29 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/40815

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.