Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorVejvodová Jana, PaedDr. CSc.
dc.contributor.authorBrožová, Tereza
dc.contributor.refereeVaňková Jana, PhDr.
dc.date.accepted2020-6-30
dc.date.accessioned2020-11-10T00:33:15Z-
dc.date.available2018-11-29
dc.date.available2020-11-10T00:33:15Z-
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-4-14
dc.identifier80327
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/40892
dc.description.abstractCílem diplomové práce je odhalení praktik využívaných k tvorbě reklamy, provedení výzkumu zaměřeného na citlivost žáků k různým typům reklamních sdělení a následné navržení výukových metod a aktivit pro práci s reklamou na 2. stupni ZŠ. Diplomová práce je rozdělena do čtyř kapitol. První část se zabývá reklamou jako formou tzv. marketingové komunikace: věnuje se historii reklamy, definuje pojmy marketingová a masová komunikace a prostřednictvím analýzy některých současných reklam popisuje reklamu jako prostředek probouzení lidských potřeb a tužeb. Druhá kapitola je věnována specifikům reklamy zacílené na dětské příjemce. Následující část je zaměřena na mediální výchovu, kterou představuje jako možnou cestu k dosažení lepší mediální gramotnosti ve vztahu k reklamním komunikátům, a nabízí zároveň výhled do budoucnosti tohoto oboru. Závěr třetí části definuje možné cíle a příklady práce s reklamou ve výuce. Na něj navazuje kapitola čtvrtá, neboť popisuje výzkum zaměřený na citlivost žáků k reklamě, uskutečněný v šestém ročníku ZŠ. Práce dále přináší i navržení aktivit pro práci s reklamou na druhém stupni ZŠ.cs
dc.format130 s., VIII s. (255 048 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectmediální výchovacs
dc.subjectreklamacs
dc.subjectčeský jazykcs
dc.subjectmediální gramotnostcs
dc.subjectprůřezové témacs
dc.subjectvýukacs
dc.titleVyužití reklamy ve výuce českého jazykacs
dc.title.alternativeUse of Advertising in Czech Language Teachingen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThe aim of this diploma thesis is to reveal practices used for creating advertising, to carry out research focused on the sensitivity of pupils to various types of advertising messages and then to design teaching methods and activities for working with advertising in the upper primary education. The thesis is divided into four chapters. The first part deals with advertising as a form of so-called marketing communication: it deals with the history of advertising, defines the concepts of marketing and mass communication and through the analysis of some current advertising describes advertising as a means of awakening human needs and desires. The second chapter is devoted to the specifics of advertising targeting children's recipients. The following section focuses on media education, which is presented as a possible way to achieve better media literacy in relation to advertising communications. This chapter also offers an outlook for the future of this field. The conclusion of the third part defines possible goals and examples of working with advertising in education. It is followed by the fourth chapter which describes the research focused on the sensitivity of pupils to advertising, carried out in the sixth grade of elementary school. The work also brings the design of activities for working with advertising in the upper primary education.en
dc.subject.translatedmedia learningen
dc.subject.translatedadvertisementen
dc.subject.translatedczech languageen
dc.subject.translatedteachingen
dc.subject.translatedmedia literacyen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KČJ)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP Brozova.pdfPlný text práce5,69 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
brozova_vankova.pdfPosudek oponenta práce53,16 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
brozova_vejvodova.pdfPosudek vedoucího práce43,64 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
brozova_prubeh.pdfPrůběh obhajoby práce68,73 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/40892

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.