Název: | Využití reklamy ve výuce českého jazyka |
Další názvy: | Use of Advertising in Czech Language Teaching |
Autoři: | Brožová, Tereza |
Vedoucí práce/školitel: | Vejvodová Jana, PaedDr. CSc. |
Oponent: | Vaňková Jana, PhDr. |
Datum vydání: | 2020 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/40892 |
Klíčová slova: | mediální výchova;reklama;český jazyk;mediální gramotnost;průřezové téma;výuka |
Klíčová slova v dalším jazyce: | media learning;advertisement;czech language;teaching;media literacy |
Abstrakt: | Cílem diplomové práce je odhalení praktik využívaných k tvorbě reklamy, provedení výzkumu zaměřeného na citlivost žáků k různým typům reklamních sdělení a následné navržení výukových metod a aktivit pro práci s reklamou na 2. stupni ZŠ. Diplomová práce je rozdělena do čtyř kapitol. První část se zabývá reklamou jako formou tzv. marketingové komunikace: věnuje se historii reklamy, definuje pojmy marketingová a masová komunikace a prostřednictvím analýzy některých současných reklam popisuje reklamu jako prostředek probouzení lidských potřeb a tužeb. Druhá kapitola je věnována specifikům reklamy zacílené na dětské příjemce. Následující část je zaměřena na mediální výchovu, kterou představuje jako možnou cestu k dosažení lepší mediální gramotnosti ve vztahu k reklamním komunikátům, a nabízí zároveň výhled do budoucnosti tohoto oboru. Závěr třetí části definuje možné cíle a příklady práce s reklamou ve výuce. Na něj navazuje kapitola čtvrtá, neboť popisuje výzkum zaměřený na citlivost žáků k reklamě, uskutečněný v šestém ročníku ZŠ. Práce dále přináší i navržení aktivit pro práci s reklamou na druhém stupni ZŠ. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The aim of this diploma thesis is to reveal practices used for creating advertising, to carry out research focused on the sensitivity of pupils to various types of advertising messages and then to design teaching methods and activities for working with advertising in the upper primary education. The thesis is divided into four chapters. The first part deals with advertising as a form of so-called marketing communication: it deals with the history of advertising, defines the concepts of marketing and mass communication and through the analysis of some current advertising describes advertising as a means of awakening human needs and desires. The second chapter is devoted to the specifics of advertising targeting children's recipients. The following section focuses on media education, which is presented as a possible way to achieve better media literacy in relation to advertising communications. This chapter also offers an outlook for the future of this field. The conclusion of the third part defines possible goals and examples of working with advertising in education. It is followed by the fourth chapter which describes the research focused on the sensitivity of pupils to advertising, carried out in the sixth grade of elementary school. The work also brings the design of activities for working with advertising in the upper primary education. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KČJ) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
DP Brozova.pdf | Plný text práce | 5,69 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
brozova_vankova.pdf | Posudek oponenta práce | 53,16 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
brozova_vejvodova.pdf | Posudek vedoucího práce | 43,64 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
brozova_prubeh.pdf | Průběh obhajoby práce | 68,73 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/40892
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.