Název: | Slovo a obraz v souvislostech |
Další názvy: | Image and word in context |
Autoři: | Pitulová, Barbora |
Vedoucí práce/školitel: | Slavík Jan, Doc. PaedDr. CSc. |
Oponent: | Mašek Jan, PhDr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2020 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/41689 |
Klíčová slova: | slovo;obraz;kritická interpretace;sémantické interpretace;umělecké hodnota;estetická hodnota |
Klíčová slova v dalším jazyce: | word;image;critical interpretation;semantic interpretation;artistic value;aesthetic value |
Abstrakt: | Předmětem mého zkoumání byl fenomén interpretace uměleckého díla z pohledu empirických diváků - studentů střední školy. Práce obsahuje teoretickou část zaměřenou na fenomén interpretace a rozbor tohoto pojmu. V praktické části porovnávám na základě kvalitativní výzkumné metodiky rozdíly v interpretacích s ohledem na vzdělání respondentů: umělecky specializované oproti nespecializovanému. Srovnávala jsem kvality interpretování dvou skupin respondentů s rozdílnou školní průpravou v tomto směru: studenty gymnázia a studenty střední umělecké školy. Práce analyzuje rozdíly a podobnosti mezi oběma skupinami při interpretaci uměleckých děl. Cílem mojí bakalářské práce je charakterizovat a podrobněji rozlišit, jak kvalitně dokáží respondenti s uměleckou průpravou (studenti střední umělecké školy) a respondenti bez této průpravy (studenti gymnázia), avšak se všeobecným vzděláním, interpretovat umělecká díla. Údaje o kvalitách interpretace jsem získávala prostřednictvím dotazníků s interpretačními úkoly. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The subject of my research was the phenomenon of interpretation of a work of art from the point of view of empirical viewers - high school students. The work contains a theoretical part focused on the phenomenon of interpretation and analysis of this concept. In the practical part, which is based on a qualitative research methodology, I compare the differences in interpretations with respect to the education of respondents: artistically specialized compared to non-specialized. I compared the qualities of interpretation of two groups of respondents with different school training in this direction: Grammar school students and students of Art high school. The work analyzes differences and similarities between the two groups in the interpretation of works of art. The aim of my bachelor's thesis is to characterize and distinguish in more detail how well respondents with art training (students of art high school) and respondents without this training (grammar school students), but with general education, can interpret works of art. I obtained data on the qualities of interpretation through questionnaires with interpretation tasks. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVK) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska prace- Slovo a obraz v souvislostech.pdf | Plný text práce | 1,99 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Pitulova_posudek_V_Slavik.pdf | Posudek vedoucího práce | 1,27 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Pitulova_posudek_O_Masek.pdf | Posudek oponenta práce | 925,48 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
scan_prubeh obhajoby_Pitulova Barbora.pdf | Průběh obhajoby práce | 234,24 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/41689
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.