Title: Podnikatelský plán pro zavedení nového výrobku/služby na trh
Other Titles: Business plan for the market launch of new product/service
Authors: Bangho, Martin
Advisor: Taušl Procházková Petra, Doc. Ing. Ph.D.
Referee: Skálová Petra, Ing. Mgr. Ph.D.
Issue Date: 2021
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/43797
Keywords: podnikání;podnikatel;podnikatelský plán;online marketing;seo konzultant
Keywords in different language: business;enterprenuer;business plan;online marketing;seo consultant
Abstract: Tato bakalářská práce je shrnutím základních poznatků potřebných k založení podnikatelské činnosti v oblasti online marketingu. V aktuální době, kdy se svět potýká s globální epidemií COVID-19, která nutí firmy přehodnotit své marketingové strategie přesunout své investice do internetové reklamy. Práce se skládá ze dvou částí, teoretické a praktické. V první části naleznete definice základních pojmů, kterými jsou podnikání, podnikatel, náležitosti a struktura podnikatelského plánu a představení oboru online marketingu. V navazující části čtenáři naleznou vypracovaný konkrétní podnikatelský plán SEO konzultanta se zaměřením na Plzeňský a Jihočeský kraj. Za využití SWOT, PEST analýzy a Porterova modelu konkurenčních sil byla vyhodnocena životnost a konkurenceschopnost projektu. V poslední řadě byla vymyšlená strategie růstu podnikatelského záměru k rozšíření sortimentu služeb s minimálními nároky na podnikatele.
Abstract in different language: This bachelor thesis involves a summary of basic knowledge needed to start business in online marketing. Nowadays the whole world is affected by a global epidemic COVID-19 that is forcing companies to revalue their marketing strategies and move their investments into internet advertisement. This thesis consists of two parts, theoretical and practical. The first part includes definitions of basic terms such as business, entrepreneur, essential terminology, structure of a business plan and introduction to the world of online marketing. In the second part you will find out how to develop a specific business plan of an SEO consultant focusing on the Pilsen and South Bohemian regions. Using SWOT, PEST analysis and Porter's model of competitive forces, the trade and competitiveness of the project were evaluated. A strategy for the growth of the business plan was devised to expand the range of services with minimal demands on entrepreneurs.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPM)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP_FEK_2021_Bangho_Martin.pdfPlný text práce782,93 kBAdobe PDFView/Open
bangho_martin_v.pdfPosudek vedoucího práce127,23 kBAdobe PDFView/Open
Bangho Martin o.pdfPosudek oponenta práce121,09 kBAdobe PDFView/Open
Bangho - prubeh obhajoby.pdfPrůběh obhajoby práce88,02 kBAdobe PDFView/Open
B_-_Lean_Canvas.pdfVŠKP - příloha523,18 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/43797

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.