Title: "Vizuální obrat" a soudobá "vizuální kultura"
Other Titles: "Visual turn" and contemporary "visual culture"
Authors: Fialková, Andrea
Advisor: Ševčík Miloš, Doc. PhDr. Ph.D.
Referee: Wagnerová Lada, PhDr. Ph.D.
Issue Date: 2021
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/43866
Keywords: vizuální kultura;vizuální obrat;nová média;vizuální studia;reklama;film;virtuální realita;kritické myšlení
Keywords in different language: visual culture;visual turn;new media;visual studies;advertising;film;virtual reality;critical thinking
Abstract: Diplomová práce se zaměřuje na vizuální obrat a soudobou vizuální kulturu. Cílem diplomové práce je přiblížit pojem a význam vizuální kultury, společně s pojmy reprodukce obrazu, vizuálního obratu, vizuálních studií a nových médií. Dále je cílem zjistit formou syntézy odborných publikací a analýzy jedné konkrétní reklamy, jakým způsobem se jednotlivé vizuální fenomény, a to reklama, film a virtuální realita, šíří a jak na diváka působí.
Abstract in different language: The diploma thesis focuses on the visual turn and contemporary visual culture. The aim of the diploma thesis is to approach the concept and meaning of visual culture, together with the concepts of image reproduction, visual turn, visual studies and new media. Furthermore, the aim is to determine the form of synthesis of professional publications and analyzes of one specific advertisement, how individual visual phenomena, namely advertising, film and virtual reality, spread and how they affect the viewer.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KFI)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Diplomova prace Fialkova.pdfPlný text práce667,76 kBAdobe PDFView/Open
fialkova_wagnerova.pdfPosudek oponenta práce208,75 kBAdobe PDFView/Open
fialkova_sevcik.pdfPosudek vedoucího práce157,39 kBAdobe PDFView/Open
fialkova_O.pdfPrůběh obhajoby práce262,7 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/43866

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.