Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Růžičková Veronika, Mgr. et Mgr. Ing. Ph.D. | |
dc.contributor.author | Kličková, Marlen | |
dc.contributor.referee | Lišková Štěpánka, PhDr. Ph.D. | |
dc.date.accepted | 2021-6-16 | |
dc.date.accessioned | 2021-06-25T12:32:38Z | - |
dc.date.available | 2020-5-25 | |
dc.date.available | 2021-06-25T12:32:38Z | - |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-5-11 | |
dc.identifier | 84467 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/44117 | |
dc.description.abstract | ANOTACE Hlavním tématem bakalářské práce je využití netradičních nástrojů při hudebních činnostech v mateřské škole. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části se zabývám stručnou charakteristikou a rozdělením hudebních činností. Dále se věnuji hudebním nástrojům, jejich rozdělení a také návaznosti hudebních činností s RVP PV. Blíže specifikuji Orffův instrumentář, netradiční hudební nástroje a zabývám se teoretickými možnostmi instrumentálních činností pro osobnostní rozvoj dětí. Uvádím vznik a vymezení pojmu muzikofiletika, její cíle a principy. V závěru teoretické části se věnuji srovnání muzikofiletiky a hudební výchovy. (možná i srovnání s muzikoterapií). Praktickou část práce tvoří hudební aktivity s využitím netradičních hudebních nástrojů v MŠ Merklín. Nejprve uvádím návrhy jednotlivých aktivit a dále komplexní hudební projekt využívající instrumentální činnosti k rozvoji komunikace a sebevyjádření. Tyto aktivity jsou realizované pomocí jednoduše ovladatelných nástrojů. | cs |
dc.format | 65 s. (93 354 znaků), iv s. Příloh | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni | cs |
dc.relation.isreferencedby | https://portal.zcu.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=84467 | - |
dc.rights | Plný text práce je přístupný bez omezení. | cs |
dc.subject | klíčová slova: předškolní věk | cs |
dc.subject | instrumentální činnosti | cs |
dc.subject | jednoduše ovladatelné nástroje | cs |
dc.subject | muzikofiletika | cs |
dc.subject | netradiční nástroje | cs |
dc.subject | rozvoj osobnosti | cs |
dc.subject | komunikace | cs |
dc.title | Možnosti instrumentálního doprovodu na jednoduše ovladatelné nástroje u dětí předškolního věku | cs |
dc.title.alternative | Possibilities of instrumental accompaniment to simply controllable instruments for preschool children | en |
dc.type | bakalářská práce | cs |
dc.thesis.degree-name | Bc. | cs |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Západočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogická | cs |
dc.thesis.degree-program | Předškolní a mimoškolní pedagogika | cs |
dc.description.result | Obhájeno | cs |
dc.rights.access | openAccess | en |
dc.description.abstract-translated | ANNOTATION The main topic of the bachelor's thesis is the use of non-traditional instruments in music activities in kindergarten. The work consists of a theoretical part and a practical part. In the theoretical part, I deal with a brief description and division of musical activities. We also deal with musical instruments, their division and also the habits of musical activities with FEP PV. I specify Orff's instrumentation, non-traditional musical instruments and deal with the theoretical possibilities of instrumental activities for the personal development of children. I present the origin and definition of the concept of music philetics, its goals and principles. At the end of the theoretical part, we dedicate a comparison of music philetics and music education. (possibly also a comparison with music therapy). The practical part of the work consists of musical activities using non-traditional musical instruments in the Merklín Kindergarten. First, present proposals for individual activities and then a comprehensive music project using instrumental activities to develop communication and self-expression. These activities are implemented using regularly controllable tools. | en |
dc.subject.translated | keywords: preschool age | en |
dc.subject.translated | instrumental activity | en |
dc.subject.translated | regularly controllable instruments | en |
dc.subject.translated | music philetics | en |
dc.subject.translated | non-traditional instruments | en |
dc.subject.translated | personality development | en |
dc.subject.translated | communication | en |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KHK) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
BP.pdf | Plný text práce | 1,14 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Klickova_BP_vedouci_Ruz_2021.pdf | Posudek vedoucího práce | 210,7 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Klickova_BP_oponent_Li_2021.pdf | Posudek oponenta práce | 139,61 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Klickova_obhajoby_16.6.21.06.jpg | Průběh obhajoby práce | 224,37 kB | JPEG | Zobrazit/otevřít |
SEZNAM_PRILOH.pdf | VŠKP - příloha | 274,04 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/44117
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.