Název: Zapojení dítěte s PAS do pracovních činností na základní škole speciální
Další názvy: Involvement of a child with ASD in working activities at a special elementary school
Autoři: Vacíková, Iveta
Vedoucí práce/školitel: Honzíková Jarmila, Prof. PaedDr. Ph.D.
Oponent: Fadrhonc Jan, Mgr.
Datum vydání: 2021
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/44367
Klíčová slova: porucha autistického spektra;mentální postižení;základní škola speciální;asistent pedagoga;spolupráce;pracovní činnosti;výrobek;přírodní materiál;technický materiál;pokusnické činnosti
Klíčová slova v dalším jazyce: autism spectrum disorders;mental disabilities;special primary school;teaching assistant;cooperation;crafts classes;product;natural material;technical material;experimental activities
Abstrakt: Diplomová práce si klade za úkol seznámit pedagogy, studenty oboru učitelství i širší veřejnost s fungováním základních škol speciálních. Definuje žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a klasifikuje jednotlivá mentální postižení. Práce popisuje speciální potřeby, podpůrná opatření či postupy při vzdělávání žáků s mentálním postižením a žáků s poruchou autistického spektra na základní škole speciální. Věnuje se vyučovacímu předmětu Pracovní činnosti a prezentuje realizované náměty, do kterých byli žáci zapojeni. Ověřuje, zda je možné zprostředkovat poznávání vlastností různých materiálů pozorováním či pokusnickými činnostmi u žáků s těžkým mentálním postižením.
Abstrakt v dalším jazyce: The thesis aims to acquaint teachers, students of teacher training programs and the broader public with the functioning of special primary schools. It characterises pupils with special educational needs and presents a classification of mental disabilities. The thesis describes special education needs, specific support measures and procedures in teaching pupils with mental disabilities and pupils with Autism Spectrum Disorders at special primary schools. It focuses on Crafts classes and presents implemented activities in which the pupils were involved. It examines whether it is possible to facilitate learning of properties of different materials by observation or by experimental activities executed by pupils with severe mental disabilities.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KMT)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova prace - Iveta Vacikova.pdfPlný text práce1,63 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PosudekVedoucihoSTAG.pdfPosudek vedoucího práce35,89 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PosudekOponentaSTAG.pdfPosudek oponenta práce34,13 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Vacikova - protol.pdfPrůběh obhajoby práce270,73 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/44367

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.