Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Suda Zdeněk, PhDr. CSc. | |
dc.contributor.author | Matějková, Michaela | |
dc.contributor.referee | Písková Růžena, Mgr. Ph.D. | |
dc.date.accepted | 2021-6-18 | |
dc.date.accessioned | 2021-06-25T12:34:41Z | - |
dc.date.available | 2018-12-10 | |
dc.date.available | 2021-06-25T12:34:41Z | - |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2020-7-3 | |
dc.identifier | 80331 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/44409 | |
dc.description.abstract | V teoretické části práce jsme se zabývali základními didaktickými otázkami. V praktické části jsme se věnovali čtyřem jazykovým problémům, které jsme na základě výzkumu vyhodnotili jako problematické: životnost substantiv, deverbativní adjektiva, rozlišování přívlastku neshodného od příslovečného určení a předmětu a rozlišování příslovečného určení místa od příslovečného určení účelu. Zkoumali jsme teoretické vymezení těchto jevů a zároveň jejich výskyt v učebnicích pro druhý stupeň ZŠ, abychom zjistili, jak jsou jevy definovány a procvičovány ve školním prostředí. Komparovali jsme čtyři řady učebnic z různých nakladatelství (SPN, Fraus, Taktik a Nová škola) a hodnotili jejich přístup. Po analýze každého jevu jsme doporučili učitelům vhodný didaktický výklad a příklady aktivit, které považujeme za vhodné k pochopení zkoumaných jevů. Poté jsme vyvozovali závěry, které z našeho zkoumání vyplynuly, hodnotili jsme také zpracování učebnic. | cs |
dc.format | 165 s. | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni | cs |
dc.relation.isreferencedby | https://portal.zcu.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=80331 | - |
dc.rights | Plný text práce je přístupný bez omezení. | cs |
dc.subject | didaktika | cs |
dc.subject | učebnice českého jazyka | cs |
dc.subject | jazykové problémy | cs |
dc.title | Didaktická úskalí českého jazyka na 2. stupni základní školy | cs |
dc.title.alternative | Didactic problems of the czech language at the lower-secondary school | en |
dc.type | diplomová práce | cs |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | cs |
dc.thesis.degree-level | Navazující | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Západočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogická | cs |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cs |
dc.description.result | Obhájeno | cs |
dc.rights.access | openAccess | en |
dc.description.abstract-translated | In the theoretical part of the thesis, we dealt with basic didactic issues. In the practical part, we devoted to four language problems that we appraised as problematic on the basis of research: the animacy of nouns, deverbative adjectives, the distinguishing of attribute from adverbial and from object and the distinction of adverbial loci from adverbial modus. We examined the definition of these phenomena and their occurrence in textbooks for the second grade of primary school to see how phenomena are defined and practiced in the school. We compared four series of textbooks from different publishing houses (SPN, Fraus, Taktik and Nová škola) and assessed their approach. After analysing each phenomenon, we recommended to teachers didactic interpretation and examples of activities. We deduced the conclusions that came out of our investigation, we also evaluated the processing of textbooks. | en |
dc.subject.translated | didactic | en |
dc.subject.translated | textbook of czech language | en |
dc.subject.translated | linguistic problems | en |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KČJ) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Michaela_Matejkova - DIDAKTICKE_PROBLEMY_VE_VYUCE_CJ.pdf | Plný text práce | 2,98 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
matejkova_piskova.pdf | Posudek oponenta práce | 675,19 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
matejkova_suda.pdf | Posudek vedoucího práce | 212,05 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
matejkova_prubeh.pdf | Průběh obhajoby práce | 100,43 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/44409
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.