Title: CLIL - materiální rozvoj a využití
Other Titles: CLIL - material development and use
Authors: Kašpárková, Gabriela
Advisor: Reynaert Barbora, Mgr. Ph.D.
Issue Date: 2021
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/44430
Keywords: clil;gramatika;clil materiály;studenti;analýza vybraných clil materiálů;dotazník
Keywords in different language: clil;grammar;clil materials;learners;analysis of selected clil materials;questionnaire
Abstract: Tato práce se zabývá inovativní metodou CLIL z pohledu implementace gramatiky v CLIL materiálech. Důraz je kladen na samotný aspekt gramatiky, ale také specifika studentů. Dále jsou představeny efektivní metody a strategie při výuce, společně s tématem motivace u studentů. Cílem bylo zodpovědět otázku jak je gramatika implementována v CLIL materiálech. V rámci výzkumu byl využit dotazník pro CLIL učitele a analýza vybraných CLIL materiálů.
Abstract in different language: This thesis deals with the CLIL approach and grammatical implementation in its materials. Not only grammar but also learners' specifics are emphasized. Further, effective teaching methods and strategies together with motivation are introduced. The paper aimed to answer the research question of how grammar has been presented in CLIL materials so far. Within the research, a questionnaire with the CLIL teacher and analysis of selected CLIL materials was used.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KAN)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FINALNI VERZE diplomka GK.pdfPlný text práce1,24 MBAdobe PDFView/Open
Pos_ved_Reyn_Kasparkova.pdfPosudek vedoucího práce872,57 kBAdobe PDFView/Open
Pos_opon_Kleck_Kasparkova.pdfPosudek oponenta práce588,64 kBAdobe PDFView/Open
Prubeh_Kasparkova.pdfPrůběh obhajoby práce411,01 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/44430

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.