Title: | CLIL - materiální rozvoj a využití |
Other Titles: | CLIL - material development and use |
Authors: | Kašpárková, Gabriela |
Advisor: | Reynaert Barbora, Mgr. Ph.D. |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/44430 |
Keywords: | clil;gramatika;clil materiály;studenti;analýza vybraných clil materiálů;dotazník |
Keywords in different language: | clil;grammar;clil materials;learners;analysis of selected clil materials;questionnaire |
Abstract: | Tato práce se zabývá inovativní metodou CLIL z pohledu implementace gramatiky v CLIL materiálech. Důraz je kladen na samotný aspekt gramatiky, ale také specifika studentů. Dále jsou představeny efektivní metody a strategie při výuce, společně s tématem motivace u studentů. Cílem bylo zodpovědět otázku jak je gramatika implementována v CLIL materiálech. V rámci výzkumu byl využit dotazník pro CLIL učitele a analýza vybraných CLIL materiálů. |
Abstract in different language: | This thesis deals with the CLIL approach and grammatical implementation in its materials. Not only grammar but also learners' specifics are emphasized. Further, effective teaching methods and strategies together with motivation are introduced. The paper aimed to answer the research question of how grammar has been presented in CLIL materials so far. Within the research, a questionnaire with the CLIL teacher and analysis of selected CLIL materials was used. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KAN) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
FINALNI VERZE diplomka GK.pdf | Plný text práce | 1,24 MB | Adobe PDF | View/Open |
Pos_ved_Reyn_Kasparkova.pdf | Posudek vedoucího práce | 872,57 kB | Adobe PDF | View/Open |
Pos_opon_Kleck_Kasparkova.pdf | Posudek oponenta práce | 588,64 kB | Adobe PDF | View/Open |
Prubeh_Kasparkova.pdf | Průběh obhajoby práce | 411,01 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/44430
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.