Název: Pragmatická jazyková rovina aneb uplatnění žáků či dětí s řečovými vadami v komunikaci
Autoři: Kubartová, Nicole
Vedoucí práce/školitel: Nováková Jaroslava, PhDr. Ph.D.
Oponent: Franta David, PhDr. Mgr. Bc.
Datum vydání: 2021
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/44724
Klíčová slova: pragmatická jazyková rovina;pragmalingvistika;rozvoj řeči;narušená komunikační schopnost;případová studie;dítě školního věku;dyslalie;pragmatické dovednosti
Klíčová slova v dalším jazyce: pragmatic language level;pragmalinguistics;speech development;impaired communication ability;case study;school aged child;dyslalia;pragmatic skills
Abstrakt: Bakalářská práce pojednává o pragmatické rovině jazyka a o uplatnění žáků s narušenou komunikační schopností v komunikaci. Teoretická část práce se dělí na čtyři kapitoly. Nejprve práce definuje části jazykového systému. Pozornost je věnována také vývoji jazyka a samotné pragmalingvistice. Tato kapitola se zaměřuje především na historii vědní disciplíny a její oblasti studia. Téma poruch řeči je předmětem výzkumné části práce. Hlavním cílem výzkumného šetření bylo analyzovat pragmatickou jazykovou úroveň žáků základní školy. Výzkumný vozorek tvořili čtyři žáci, u nichž se projevuje narušená komunikační schopnost. Testované osoby se zúčastinily souboru pěti aktivit, které sloužily ke zhodnocení jejich pragmatického vyjadřování a zodpovězení stanovené hypotézy.
Abstrakt v dalším jazyce: The bachelor thesis deals with the pragmatic level of language and the application of students with impaired communication skills in communication. Theoretical part of the thesis is devided into four chapters. First, the work defines the parts of the language system. Attention is also paid to the development of language and pragmalinguistics itself. This chapter focuses mainly on the history of the scientific discipline and its field of study. The topic of speech disorders is the subject of the research part of work. The main aim of the research was the analysis of pragmatic language level of pupils of primary school. The research sample consists of four pupils with impaired communication skills. The test persons participated in a set of five activities, which served to evaluate their pragmatic expression and answear the established hypothesis.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KČJ)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bakalarska prace-Kubartova Nicole.pdfPlný text práce1,01 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
kubartova_franta.pdfPosudek oponenta práce118,41 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
kubartova_novakova.pdfPosudek vedoucího práce221,07 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
kubartova_prubeh.pdfPrůběh obhajoby práce93,21 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/44724

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.