Title: Pragmatická jazyková rovina aneb uplatnění žáků či dětí s řečovými vadami v komunikaci
Authors: Kubartová, Nicole
Advisor: Nováková Jaroslava, PhDr. Ph.D.
Referee: Franta David, PhDr. Mgr. Bc.
Issue Date: 2021
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/44724
Keywords: pragmatická jazyková rovina;pragmalingvistika;rozvoj řeči;narušená komunikační schopnost;případová studie;dítě školního věku;dyslalie;pragmatické dovednosti
Keywords in different language: pragmatic language level;pragmalinguistics;speech development;impaired communication ability;case study;school aged child;dyslalia;pragmatic skills
Abstract: Bakalářská práce pojednává o pragmatické rovině jazyka a o uplatnění žáků s narušenou komunikační schopností v komunikaci. Teoretická část práce se dělí na čtyři kapitoly. Nejprve práce definuje části jazykového systému. Pozornost je věnována také vývoji jazyka a samotné pragmalingvistice. Tato kapitola se zaměřuje především na historii vědní disciplíny a její oblasti studia. Téma poruch řeči je předmětem výzkumné části práce. Hlavním cílem výzkumného šetření bylo analyzovat pragmatickou jazykovou úroveň žáků základní školy. Výzkumný vozorek tvořili čtyři žáci, u nichž se projevuje narušená komunikační schopnost. Testované osoby se zúčastinily souboru pěti aktivit, které sloužily ke zhodnocení jejich pragmatického vyjadřování a zodpovězení stanovené hypotézy.
Abstract in different language: The bachelor thesis deals with the pragmatic level of language and the application of students with impaired communication skills in communication. Theoretical part of the thesis is devided into four chapters. First, the work defines the parts of the language system. Attention is also paid to the development of language and pragmalinguistics itself. This chapter focuses mainly on the history of the scientific discipline and its field of study. The topic of speech disorders is the subject of the research part of work. The main aim of the research was the analysis of pragmatic language level of pupils of primary school. The research sample consists of four pupils with impaired communication skills. The test persons participated in a set of five activities, which served to evaluate their pragmatic expression and answear the established hypothesis.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KČJ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bakalarska prace-Kubartova Nicole.pdfPlný text práce1,01 MBAdobe PDFView/Open
kubartova_franta.pdfPosudek oponenta práce118,41 kBAdobe PDFView/Open
kubartova_novakova.pdfPosudek vedoucího práce221,07 kBAdobe PDFView/Open
kubartova_prubeh.pdfPrůběh obhajoby práce93,21 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/44724

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.