Title: Obsahová analýza tematického celku Viry ve vybraných učebnicích pro základní a střední školy
Other Titles: Content analysis of thematic unit Viruses in selected Biology textbooks for primary and secondary schools
Authors: Vyskočil, Zbyněk
Advisor: Vágnerová Petra, Mgr.
Issue Date: 2021
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/45171
Keywords: obsahová analýza;viry;učebnice;základní a střední škola;výzkum učebnic
Keywords in different language: content analysis;viruses;textbooks;primary and secondary school;textbook research
Abstract: Práce "obsahová analýza tématu viry ve vybraných učebnicích pro základní a střední školy" analyzuje zpracování tématu viry v 11 vybraných učebnicicíh. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je věnován prostor rešerši učebnic, charakteristice virů a zařazení tématu do RVP. V praktické části je věnován prostor výzkumu pomocí předem nadefinovaných otázek, vyhodnocení dat a diskuzi.
Abstract in different language: The work "content analysis of the topic of viruses in selected textbooks for primary and secondary schools" analyzes the processing of the topic of viruses in 11 selected textbooks. The work is divided into theoretical and practical part. The theoretical part is devoted to the search for textbooks, the characteristics of viruses and the inclusion of the topic in the RVP. The practical part is devoted to research space using predefined questions, data evaluation and discussion.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (CBG)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP_Vyskocil.pdfPlný text práce1,27 MBAdobe PDFView/Open
VYSKOCIL_VEDOUCI.pdfPosudek vedoucího práce445,54 kBAdobe PDFView/Open
VYSKOCIL_OPONENT.pdfPosudek oponenta práce479,31 kBAdobe PDFView/Open
VYSKOCIL_PRUBEH OBHAJOBY.pdfPrůběh obhajoby práce129,01 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/45171

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.