Title: Vizuální priming jako metoda ke zlepšení stereotypu sedu u školních dětí
Other Titles: Visual priming as a method to improve the stereotype of sitting in school children
Authors: Vereskova, Magdaléna
Advisor: Benešová Daniela, Mgr. Ph.D.
Referee: Švátora Karel, Mgr.
Issue Date: 2021
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/45397
Keywords: priming;sed;vadné držení těla;správný stereotyp sedu;školní děti
Keywords in different language: priming;sitting;wrong body posture;the correct stereotype of sitting;school children
Abstract: Hlavním cílem kvalifikační práce bylo shrnout poznatky z problematiky stereotypu sedu a z oblasti primingu Diskuze se tedy zabývá komparací mnou zamýšlené aplikace vizuálního primingu a již uskutečněných studií z této oblasti. Je však zmíněna i aktuální problematika špatného stereotypu sedu žáků ve školních lavicích a doposud navrhované příklady řešení s cílem prevence poruch pohybového aparátu.
Abstract in different language: The main goal of the qualification work was to summarize the knowledge from the issue of stereotype of sitting and from the field of priming The discussion therefore deals with a comparison of my intended application of visual priming and studies already carried out in this area. However, the current issue of the bad stereotype of sitting pupils in school desks and the so far proposed examples of solutions with the aim of preventing musculoskeletal disorders are also mentioned.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KTV)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Diplomova prace 2021 - Magdalena Vereskova.pdfPlný text práce2,44 MBAdobe PDFView/Open
Vereskova M. - VP.pdfPosudek vedoucího práce136,36 kBAdobe PDFView/Open
Vereskova M. - OP.pdfPosudek oponenta práce169,49 kBAdobe PDFView/Open
Vereskova M..pdfPrůběh obhajoby práce43,03 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/45397

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.