Název: | Pokusy s prvky BOV v hodinách prvouky a přírodovědy na 1. stupni ZŠ |
Další názvy: | Experiments with elements of Inquiry-based learning in science lessons at the first stage of primary school |
Autoři: | Leitlová, Tereza |
Vedoucí práce/školitel: | Podroužek Ladislav, Doc. PaedDr. Ph.D. |
Oponent: | Koutová Linda, Mgr. |
Datum vydání: | 2022 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/48294 |
Klíčová slova: | badatelsky orientovaná výuka;demonstrační pokus;frontální pokus;pokus;pozorování;organizace napomáhající badatelsky orientované výuce;rámcový vzdělávací program |
Klíčová slova v dalším jazyce: | inquiry-based science education;demonstration experiment;frontal experiment;experiment;observation;project;curriculum |
Abstrakt: | Tato diplomová práce se zaměřuje na badatelsky orientovanou výuku v hodinách prvouky a přírodovědy na základní škole. Teoretická část diplomové práce se zaměřuje na vývoj přírodovědného vzdělání v rámci badatelsky orientované výuky. Na to navazují metody pozorování a pokus. Dále se teoretická část zabývá badatelsky orientovanou výukou, objasňuje její podstatu a význam, popisuje role učitele a žáka při badatelské výuce, uvádí výčet organizací, které se badatelsky orientovanou výukou zabývají. Praktickou část tvoří sborník pokusů s prvky badatelsky orientované výuky, který je zpracovaný do metodických příprav pro učitele a pro žáky jsou k lekcím vytvořené záznamové archy. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This diploma thesis is focuses on inquiry-based science education and science classes at primary school. The theoretical part of the diploma thesis focuses on the development of science education in inquiry-based science education. This is followed by observation and experimental methods. Furthermore, the theoretical part deals with inquiry-based science education, clarifies its nature and meaning, describes the roles of teachers and students in research teaching, and lists the organizations that deal with inquiry-based science education. The practical part consists of a collection of experiments with elements of inquiry-based science education. The collection contains methodological lesson plans for teachers and record sheets for pupils. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KPG) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
DP - Tereza Leitlova.pdf | Plný text práce | 6,43 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Leitlova VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 87 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Leitlova OP.pdf | Posudek oponenta práce | 81,99 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Leitlova O.pdf | Průběh obhajoby práce | 6,13 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/48294
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.