Název: Pokusy s prvky BOV v hodinách prvouky a přírodovědy na 1. stupni ZŠ
Další názvy: Experiments with elements of Inquiry-based learning in science lessons at the first stage of primary school
Autoři: Leitlová, Tereza
Vedoucí práce/školitel: Podroužek Ladislav, Doc. PaedDr. Ph.D.
Oponent: Koutová Linda, Mgr.
Datum vydání: 2022
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/48294
Klíčová slova: badatelsky orientovaná výuka;demonstrační pokus;frontální pokus;pokus;pozorování;organizace napomáhající badatelsky orientované výuce;rámcový vzdělávací program
Klíčová slova v dalším jazyce: inquiry-based science education;demonstration experiment;frontal experiment;experiment;observation;project;curriculum
Abstrakt: Tato diplomová práce se zaměřuje na badatelsky orientovanou výuku v hodinách prvouky a přírodovědy na základní škole. Teoretická část diplomové práce se zaměřuje na vývoj přírodovědného vzdělání v rámci badatelsky orientované výuky. Na to navazují metody pozorování a pokus. Dále se teoretická část zabývá badatelsky orientovanou výukou, objasňuje její podstatu a význam, popisuje role učitele a žáka při badatelské výuce, uvádí výčet organizací, které se badatelsky orientovanou výukou zabývají. Praktickou část tvoří sborník pokusů s prvky badatelsky orientované výuky, který je zpracovaný do metodických příprav pro učitele a pro žáky jsou k lekcím vytvořené záznamové archy.
Abstrakt v dalším jazyce: This diploma thesis is focuses on inquiry-based science education and science classes at primary school. The theoretical part of the diploma thesis focuses on the development of science education in inquiry-based science education. This is followed by observation and experimental methods. Furthermore, the theoretical part deals with inquiry-based science education, clarifies its nature and meaning, describes the roles of teachers and students in research teaching, and lists the organizations that deal with inquiry-based science education. The practical part consists of a collection of experiments with elements of inquiry-based science education. The collection contains methodological lesson plans for teachers and record sheets for pupils.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KPG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP - Tereza Leitlova.pdfPlný text práce6,43 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Leitlova VP.pdfPosudek vedoucího práce87 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Leitlova OP.pdfPosudek oponenta práce81,99 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Leitlova O.pdfPrůběh obhajoby práce6,13 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/48294

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.