Title: | Pokusy s prvky BOV v hodinách prvouky a přírodovědy na 1. stupni ZŠ |
Other Titles: | Experiments with elements of Inquiry-based learning in science lessons at the first stage of primary school |
Authors: | Leitlová, Tereza |
Advisor: | Podroužek Ladislav, Doc. PaedDr. Ph.D. |
Referee: | Koutová Linda, Mgr. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/48294 |
Keywords: | badatelsky orientovaná výuka;demonstrační pokus;frontální pokus;pokus;pozorování;organizace napomáhající badatelsky orientované výuce;rámcový vzdělávací program |
Keywords in different language: | inquiry-based science education;demonstration experiment;frontal experiment;experiment;observation;project;curriculum |
Abstract: | Tato diplomová práce se zaměřuje na badatelsky orientovanou výuku v hodinách prvouky a přírodovědy na základní škole. Teoretická část diplomové práce se zaměřuje na vývoj přírodovědného vzdělání v rámci badatelsky orientované výuky. Na to navazují metody pozorování a pokus. Dále se teoretická část zabývá badatelsky orientovanou výukou, objasňuje její podstatu a význam, popisuje role učitele a žáka při badatelské výuce, uvádí výčet organizací, které se badatelsky orientovanou výukou zabývají. Praktickou část tvoří sborník pokusů s prvky badatelsky orientované výuky, který je zpracovaný do metodických příprav pro učitele a pro žáky jsou k lekcím vytvořené záznamové archy. |
Abstract in different language: | This diploma thesis is focuses on inquiry-based science education and science classes at primary school. The theoretical part of the diploma thesis focuses on the development of science education in inquiry-based science education. This is followed by observation and experimental methods. Furthermore, the theoretical part deals with inquiry-based science education, clarifies its nature and meaning, describes the roles of teachers and students in research teaching, and lists the organizations that deal with inquiry-based science education. The practical part consists of a collection of experiments with elements of inquiry-based science education. The collection contains methodological lesson plans for teachers and record sheets for pupils. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KPG) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DP - Tereza Leitlova.pdf | Plný text práce | 6,43 MB | Adobe PDF | View/Open |
Leitlova VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 87 kB | Adobe PDF | View/Open |
Leitlova OP.pdf | Posudek oponenta práce | 81,99 kB | Adobe PDF | View/Open |
Leitlova O.pdf | Průběh obhajoby práce | 6,13 MB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/48294
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.