Název: | Problematika přechodu žáků z prvního stupně ZŠ na druhý stupeň ZŠ |
Další názvy: | Problematic of transition pupils from lower primary school to upper primary school |
Autoři: | Manová, Tereza |
Vedoucí práce/školitel: | Boháčová Aneta, Mgr. |
Oponent: | Komzáková Martina, PhDr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2022 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/48485 |
Klíčová slova: | první stupeň zš;druhý stupeň zš;přechod z prvního stupně zš na druhý stupeň zš;problematika přechodu |
Klíčová slova v dalším jazyce: | 1st elementary school;2nd elementary school;transition from the 1st to 2nd elementary school;problems of transition |
Abstrakt: | Diplomová práce se zabývá problematikou přechodu žáků z prvního stupně ZŠ na druhý stupeň ZŠ. Cílem je zjistit, jak přechod na druhý stupeň ZŠ vnímají žáci i učitelé, s jakými obtížemi se při přechodu na vyšší stupeň vzdělávání žáci i samotní učitelé druhého stupně potýkají a zda je možné vyvodit nějaká doporučení, která by tento přechod žákům i učitelům usnadnila a učinila tedy přechod na druhý stupeň efektivnějším procesem. Teoretická část je zaměřena na vývoj dítěte ve školním věku. Sleduje druhy přechodů z primárního na sekundární stupeň základního vzdělávání (v České republice i v evropských zemích) a zaměřuje se na kritická místa přechodu. V praktické části byl proveden kvantitativně - kvalitativní výzkum metodou dotazníků a rozhovorů vlastní tvorby. Dotazníkové šetření bylo vytvořeno pro žáky 6. ročníku a rozhovory pro učitele 5. a 6. ročníků. Popisná analýza sleduje postoje žáků i učitelů k přechodu z prvního stupně na druhý stupeň ZŠ akomparací výpovědí žáků a učitelů dospívá k návrhu možných doporučení pro pedagogickou praxi. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This diploma thesis addresses the issue of transition of pupils from the lower primary school to upper primary school. The aim is to ascertain how transition to the second level of primary school is perceived by pupils and teachers, which difficulties pupils and teachers face during transition to the higher level of education and whether it is possible to deduce any recommendations which would make this transition easier for pupils and teachers and therefore make transition to the second level a more effective process. The theoretical part focuses on the development of the child at school age. It observes types of transitions from the primary to the secondary level of primary education (in the Czech Republic and in European countries) and focuses on critical transition points. Quantitative- qualitative research was performed in the practical part using questionnaires and interviews which I created myself. The questionnaire survey was created for the pupils in year 6 and the interviews for teachers in year 5 and 6. The descriptive analysis observes attitudes held by pupils and teachers regarding transition from the first to the second stage of primary school and, by comparing statements made by pupils and teachers, arrives at a proposal of possible recommendations for pedagogical practice. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KPS) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Diplomova prace_Manova.pdf | Plný text práce | 1,31 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Manova_oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 236,14 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Manova_vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 266,76 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Manova_obhajoba.pdf | Průběh obhajoby práce | 172,52 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/48485
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.