Title: České lidové tradice v mateřské škole
Other Titles: Czech folk traditions in nursery school
Authors: Bártlová, Terezie
Advisor: Koželuhová Eva, PhDr. Ph.D.
Referee: Soukupová Pavla, Mgr. Ph.D.
Issue Date: 2022
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/48639
Keywords: rámcový vzdělávací program;školní vzdělávací program;třídní vzdělávací program;české tradice;vícepřípadová studie
Keywords in different language: framework curriculum;school curriculum;class curriculum;czech traditions;multi-case study
Abstract: Bakalářská práce se zaměřuje na využití českých tradic v mateřských školách a jejich zařazení ve školních dokumentech. Představuje nejznámější a nejdůležitější české tradice. V praktické části práce je vícepřípadová studie, která se pomocí rozhovorů a analýz jednotlivých školních dokumentů snaží odhalit odpovědi na otázky, jak je téma tradic zařazováno v mateřských školách do školních dokumentů, jaké tradice se v mateřských školách slaví a jak se s tímto tématem v mateřských školách pracuje.
Abstract in different language: This bachelor´s thesis is focused on using Czech traditions at nursery schools and also their inclusion in school documents. This thesis introduces the best known and the most important Czech traditions. There is multi-case study in the field part which tries to reveal answers to following questions using interwiews and analysis of school documents. How is the topic of traditions integrated in the school documents? Which traditions are celebrated? How do nursery teachers work with this topic?
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bakalarska prace - Terezie Bartlova.pdfPlný text práce1,62 MBAdobe PDFView/Open
PosudekOponentaSTAG.pdfPosudek oponenta práce50,48 kBAdobe PDFView/Open
Bartlova VP.pdfPosudek vedoucího práce51,19 kBAdobe PDFView/Open
Bartlova O.pdfPrůběh obhajoby práce9,07 MBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/48639

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.