Title: Problematika přechodu dítěte z preprimárního do primárního vzdělávání v době pandemie Covid-19
Other Titles: The issue of the child's transition from pre-primary to primary education during the Covid-19 pandemic
Authors: Šilhová, Adéla
Advisor: Koželuhová Eva, PhDr. Ph.D.
Referee: Soukupová Pavla, Mgr. Ph.D.
Issue Date: 2022
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/48640
Keywords: pedagog;mateřská škola;základní škola;školní zralost a připravenost;dítě;rodič;pandemie covid-19.
Keywords in different language: teacher;kindergarten;primary school;school maturity and readiness;child;parent;pandemic covid-19.
Abstract: Tato bakalářská práce se orientuje na sledování problémů, které se mohly vyskytnout v případě přechodu dítěte z preprimárního do primárního vzdělávání za doby pandemie Covid-19. Teoretická část je zaměřená především na školní zralost a připravenost, legislativní rámec a dále se věnuje popisu vzdělávání dětí v mateřské škole v době uzavření mateřských škol. Praktická část pojednává o výsledcích výzkumného šetření, které bylo zpracované na základě provedených rozhovorů s rodiči dětí. Výzkumné šetření se zabývá zjištěním, jak ovlivnilo uzavření mateřských škol přechod dítěte z mateřské do základní školy v době pandemie Covid-19 a jaký byl jeho dopad na předškolní jedince z hlediska školní úspěšnosti a vztahu dítěte ke škole.
Abstract in different language: This bachelor thesis focuses on monitoring the possible problems that may have occurred during the transition of a child from the pre-primary to primary setting during the Covid-19 pandemic. The theoretical part of the theses focuses mainly on school maturity and rediness, the legislative framework and also describes the education of children in kindergarten at the time of their closure. The practical part of the theses deals with the results of a research survey, which was carried out based on the interviews with parents of children. The research examines how the closure of kindergartens affected the transition of each child from kindergarten to primary school setting during the Covid-19 pandemic and the possible impact on preschoolers in terms of school success and the child's relationship towards the school.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP_Silhova Adela.pdfPlný text práce19,53 MBAdobe PDFView/Open
PosudekOponentaSTAG.pdfPosudek oponenta práce50,04 kBAdobe PDFView/Open
Silhova VP.pdfPosudek vedoucího práce49,75 kBAdobe PDFView/Open
Silhova O.pdfPrůběh obhajoby práce10,02 MBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/48640

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.