Název: Možnosti manipulačních dovedností v psychomotorice u dítěte s poruchou autistického spektra
Další názvy: Possibilities of manipulation skills in psychomotricity by a child with autism spectrum disorder
Autoři: Hájková, Barbora
Vedoucí práce/školitel: Kavalířová Gabriela, Mgr. Ph.D.
Oponent: Knappová Věra, Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2022
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/48706
Klíčová slova: manipulační dovednosti;psychomotorika;autismus;poruchy autistického spektra;psychomotorické pomůcky
Klíčová slova v dalším jazyce: manipulation skills;psychomotorics;autism;autism spectrum disorders;psychomotor aids
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá možnostmi manipulačních dovedností v psychomotorice u dětí s PAS. V teoretické části je vytvořen teoretický přehled klasifikace a popisu PAS. Část je věnována popisu vývoje v jednotlivých obdobích. Je zde vymezen pojem psychomotorika, oblasti psychomotoriky, její cíle a úkoly. Popsány jsou manipulační dovednosti, druhy psychomotorických pomůcek. Prostor je věnován i integraci jedinců s PAS do škol. Praktická část obsahuje soubor cvičení, která byla aplikována v hodinách sportovního kroužku dětí s autismem. Ze cvičení byla pořízena fotodokumentace, která je součástí práce. Soubor cvičení je určen pedagogům tělesné výchovy i cvičitelům volnočasových aktivit. Metodický materiál se souborem cvičení je určený pro všechny, kteří chtějí obohatit své hodiny o další nápady. Součástí práce jsou i reflexe jednotlivých cvičení realizovaných v praxi.
Abstrakt v dalším jazyce: The diploma thesis deals with the possibilities of manipulation skills in psychomotricity by children with autism. The theoretical part provides a theoretical overview of the classification and description of ASD. The part is devoted to the description of the development in individual periods. It defines the concept of psychomotricity, the areas of psychomotricity, its goals and tasks. Manipulation skills and types of psychomotor aids are also described there. The space is also dedicated to the integration of individuals with ASD into schools. The practical part contains a set of exercises that were applied in the classes of sports activities for children with autism. Photo documentation was taken from the exercise, which is part of the work. The set of exercises is intended for physical education teachers and trainers of leisure activities. The set of exercises is a methodical material intended for everyone who wants to enrich their lessons and other ideas. It includes reflections of individual exercises from practice.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KTV)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova prace BH - TISK.pdfPlný text práce5,73 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Hajkova - VP.pdfPosudek vedoucího práce162,3 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Hajkova - OP.pdfPosudek oponenta práce160,96 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Hajkova.pdfPrůběh obhajoby práce46,71 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/48706

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.