Title: Tvorba reálných konstrukčních, technologických a ekonomických dat pro výuku informačního systému Helios
Other Titles: Creation of real desigm, techology and economic data for education of the information system Helios
Authors: Sládek, Dominik
Advisor: Kopeček Pavel, Doc. Ing. CSc.
Referee: Basl Josef, Prof. Ing. CSc.
Issue Date: 2022
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/49323
Keywords: informační systém;konstrukční;technologická;ekonomická data;kalkulace;helios inuvio
Keywords in different language: information system;design;technological;economic data;calculations;helios inuvio
Abstract: Cílem této diplomové práce je vytvoření konstrukčních, technologických a ekonomických dat pro výuku informačního systému Helios iNuvio na Západočeské Univerzitě v Plzni. Teoretická část obsahuje přehled o informačních systémech, struktuře technické přípravy výroby a kalkulaci nákladů. Aplikací těchto znalostí byly vytvořeny data, které byly vloženy do IS Helios, a pomocí kalkulací byla zjištěna reálnost výsledných dat.
Abstract in different language: The aim of this diploma thesis is to create design, technological and economic data for teaching the information system Helios iNuvio at the University of West Bohemia in Pilsen. The theoretical part contains an overview of information systems, the structure of technical preparation of production and cost calculation. The application of this knowledge created data that were entered into the IS Helios, and the reality of the resulting data was determined using calculations.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Diplomové práce Theses (KPV)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Diplomova_prace_Dominik_Sladek.pdfPlný text práce4,48 MBAdobe PDFView/Open
PosudekVedoucihoSTAG.pdfPosudek vedoucího práce49,28 kBAdobe PDFView/Open
PosudekOponentaSTAG.pdfPosudek oponenta práce47,65 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce32,08 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/49323

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.