Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Lukavský, Jindřich | |
dc.contributor.author | Křepelová, Lucie | |
dc.date.accepted | 2012-08-28 | |
dc.date.accessioned | 2013-06-19T06:27:32Z | |
dc.date.available | 2010-06-03 | cs |
dc.date.available | 2013-06-19T06:27:32Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.date.submitted | 2012-07-14 | |
dc.identifier | 43959 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/5088 | |
dc.description.abstract | Předmětem diplomové práce ??Vliv Rámcového vzdělávacího plánu na učitelovo pojetí výuky výtvarných činností?? byla komparativní studie zaměřená na existenci učitelova pojetí výuky výtvarných činností a vlivu rámcového vzdělávacího plánu. První část byla zaměřena na uvedení do problematiky ? teoretické informace o novém pojetí výtvarné výchovy, rámcových vzdělávacích plánech a učitelově pojetí výuky. V druhé části byla provedena komparativní studie na dvou školách ? odborného a všeobecného školství, z důvodu odlišností kurikulárních dokumentů. Do studie jsem využila metody kvalitativního výzkumu, hospitační analýzu pozorování výuky a strukturovaný rozhovor s učitelem. Soustředila jsem se na charakteristiku pojetí výuky, na osobní pojetí výuky výtvarných činností a vztah k širším osnovám RVP. Všechna sebraná data byla analyzována s oporou o Shulmanovu kategorizaci znalostí vázaných na obsah. | cs |
dc.format | 49 s. | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni | cs |
dc.rights | Plný text práce je přístupný bez omezení. | cs |
dc.subject | učitelovo pojetí výuky | cs |
dc.subject | pojem kurikulum | cs |
dc.subject | výuka | cs |
dc.subject | reflexe | cs |
dc.subject | sebereflexe | cs |
dc.subject | výtvarná výchova | cs |
dc.subject | Shulmanova teorie pedagogických znalostí vázaných na obsah | cs |
dc.subject | Rámcový vzdělávací program | cs |
dc.title | Vliv Rámcového vzdělávacího plánu na učitelovo pojetí výuky výtvarných činností | cs |
dc.title.alternative | Impact of the curricular educational plan upon the teacher´s approach to teaching art activities | en |
dc.type | diplomová práce | cs |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | cs |
dc.thesis.degree-level | Navazující | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Západočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogická | cs |
dc.description.department | Katedra výtvarné kultury | cs |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro střední školy | cs |
dc.description.result | Obhájeno | cs |
dc.rights.access | openAccess | en |
dc.description.abstract-translated | The subjekt of this thesis ??The Impact of the Framework Educational Program (FEP) upon Teacher?s Conception (Approach) of Teaching Art Activities?? was a comparative study aimed at the presence of teacher?s concept (approach) of teaching art activities and the impact of the Framework Educational Program. The first part of the the thesis was focused on the introduction of the issues ? theoretical information about the new concept of art teaching, Framework Educational Program and teacher?s concept of teaching. The second part was a comparative study conducted at two types of school ?vocational and general education, for the reason of having distinct curricular documents. In the study, I used methods of qualitative research, in class observation of teaching and semi structured interview with teachers. I focused on the characteristics of the teaching concept, personal approach to art teaching activities and the relation to the broader syllabus of the FEP. All collected data were analyzed with the help of Shulman?s categorization of content knowledge. | en |
dc.subject.translated | teacher's approach to teaching | en |
dc.subject.translated | instruction | en |
dc.subject.translated | reflection | en |
dc.subject.translated | introspection | en |
dc.subject.translated | art | en |
dc.subject.translated | knowledge of pedagogical theory Shulmanova tied to content | en |
dc.subject.translated | Framework educational programme | en |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KVK) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DP_Lucie Krepelova.pdf | Plný text práce | 6,66 MB | Adobe PDF | View/Open |
Krepelova Lucie - posudek ved.pdf | Posudek vedoucího práce | 1,41 MB | Adobe PDF | View/Open |
Krepelova Lucie - posudek opon.pdf | Posudek oponenta práce | 2,14 MB | Adobe PDF | View/Open |
Krepelova Lucie - prubeh.pdf | Průběh obhajoby práce | 419,79 kB | Adobe PDF | View/Open |
Přílohy_Lucie Křepelová.pdf | Přílohy | 6,17 MB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/5088
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.