Title: (Nejen) on-line marketing subjektu v cestovním ruchu
Other Titles: (Not only) the online marketing of a subject in the tourism field.
Authors: Švambergová, Lucie
Advisor: Pichlík Lukáš, Ing.
Referee: Tichý Vladimír, Ing.
Issue Date: 2023
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/52416
Keywords: marketing;online marketing;schönbrunn;sociální média;sociální sítě;eye tracking;optimalizace;vyhledávače;marketingová strategie
Keywords in different language: marketing;online marketing;schönbrunn;social media;social networks;eye tracking;optimization;search engines;marketing strategy
Abstract: Tématem bakalářské práce je online marketing Zámku a zahrad Schönbrunn. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy jako marketing, dále rozdělený na online marketing. Kromě toho se práce zabývá marketingovou strategií, nástroji online marketingové komunikace, marketingem v rámci vyhledávačů, optimalizací pro vyhledávače, PPC reklamou a marketingem na sociálních médiích. V praktické části je provedeno srovnání Schönbrunnu s konkurencí v Kroměříži. Dále je zahrnuta optimalizace ve vyhledávačích pomocí Seomakeru a dotazníkové šetření soustředěné na vyhledávání na internetu a šetření pomocí oční kamery (Eye cracking) zaměřené na webové stránky a sociální sítě. Výsledky všech analýz jsou využity k vytvoření návrhů a doporučení pro zefektivnění online marketingové strategie subjektu a zvýšení spokojenosti.
Abstract in different language: The topic of the bachelor thesis is the online marketing of Schönbrunn Palace and Gardens. The theoretical part explains concepts such as marketing, further divided into online marketing. In addition, the thesis deals with marketing strategy, online marketing communication tools, search engine marketing, search engine optimization, PPC advertising and social media marketing. In the practical part, a comparison of Schönbrunn with its competitors in Kroměříž is made. In addition, search engine optimization using Seomaker and a questionnaire survey focusing on internet searches and an eye cracking survey focusing on websites and social media are included. The results of all the analyses are used to make suggestions and recommendations to improve the entity's online marketing strategy and increase satisfaction.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP-Svambergova.pdfPlný text práce1,77 MBAdobe PDFView/Open
svambergova_lucie_o.pdfPosudek oponenta práce70,24 kBAdobe PDFView/Open
svambergova_lucie_v.pdfPosudek vedoucího práce221 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce38,99 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/52416

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.