Title: Agrese ve společnosti
Other Titles: Aggression in society
Authors: Cepníková, Karolína
Advisor: Svoboda Michal, PhDr. Mgr. Ph.D.
Referee: Hlaváček Petr, Doc. PhDr. Ph.D.
Issue Date: 2023
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/53292
Keywords: agrese;násilí;společnost;formy agrese;příčiny agrese;agresor;oběť
Keywords in different language: aggression;violence;society;forms of aggression;causes of aggression;aggressor;victim
Abstract: Bakalářská práce popisuje agresi ve společnosti. Teoretická část práce vymezuje pojem jako takový, zabývá se formami agrese a jejími hlavními příčinami. Práce vysvětluje, že agrese nemusí být nutně negativním jevem. Praktická část bakalářské práce pomocí kvantitativního výzkumu posuzuje, jak často se v uplynulém roce vyskytuje agrese ve společnosti a jaké jsou její hlavní formy, příčiny a porovnává agresivitu u obou pohlaví. Součástí práce je dotazník předložený vybraným respondentům.
Abstract in different language: The bachelor thesis describes aggression in society. The theoretical part of the thesis defines the concept as such, deals with the forms of aggression and its main causes. The thesis explains that aggression is not necessarily a negative phenomenon. The practical part of the bachelor's thesis uses quantitative research to assess how often aggression has occurred in society in the past year and what its main forms and causes are, and compares aggression in both genders. The thesis includes a questionnaire submitted to selected respondents.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KHI)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Karolina Cepnikova - Bakalarska prace 2023.pdfPlný text práce1,74 MBAdobe PDFView/Open
Cepnikova Karolina V.pdfPosudek vedoucího práce275,2 kBAdobe PDFView/Open
Cepnikova Karolina O.pdfPosudek oponenta práce78,47 kBAdobe PDFView/Open
Cepnikova Karolina P.pdfPrůběh obhajoby práce60,71 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/53292

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.