Název: Sebepojetí učitele na 1. stupni ZŠ
Další názvy: Self-concept of a teacher at the 1st grade of elementary school
Autoři: Pangrácová, Adéla
Vedoucí práce/školitel: Lovasová Vladimíra, Mgr. Ph.D.
Oponent: Holeček Václav, PhDr. Ph.D.
Datum vydání: 2023
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/53711
Klíčová slova: sebepojetí;sebeúcta;sebeúčinnost;učitel;pedagogický pracovník;kvantitativní výzkum
Klíčová slova v dalším jazyce: self-concept;self-esteem;self-efficacy;teacher;educational worker;quantitative research
Abstrakt: V diplomové práci řeším míru sebepojetí u učitelů na 1. stupni základních škol. Téma jsem si vybrala proto, že míra sebepojetí úzce souvisí s tím, jak kvalitně učitel svoji profesi vykonává. Hlavním cílem této práce je zjistit míru sebepojetí u vybraných učitelů, kteří vyučují žáky prvního stupně. V dané práci vycházím z kvantitativního výzkumu s použitím dvou dotazníků, a to Bandurova dotazníku obecné Self-Efficacy a Rosenbergovy škály Self-Esteem, které byly oba přeloženy do českého jazyka. Hlavními zjištěnými závěry této práce jsou poznatky, že míra Self-Efficacy a Self-Esteem jsou u českých učitelů na velmi dobré úrovni. Největším výsledkem práce je, že míra sebepojetí je též u českých učitelů na vysoké úrovni.
Abstrakt v dalším jazyce: In my diploma thesis, I deal with the level of self-concept among teachers at the 1st grade of primary schools. I chose the topic because the level of self-concept is closely related to how well a teacher performs his profession. The main goal of this work is to determine the level of self-concept among selected teachers who teach first-grade students. In this work, I am based on quantitative research using two questionnaires, namely Bandura's general Self-Efficacy questionnaire and Rosenberg's Self-Esteem scale, both of which have been translated into the Czech language. The main findings of this work are the findings that the level of Self-Efficacy and Self-Esteem are at a very good level among Czech teachers. The biggest result of the work is that the level of self-concept is also at a high level among Czech teachers.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KPS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DIPLOMOVA PRACE_Pangracova.pdfPlný text práce1,27 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Pangracova_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce212,76 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Pangracova_oponent.pdfPosudek oponenta práce185,71 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Pangracova_obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce305,16 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/53711

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.