Název: Projevy a výskyt agresivního chování ve školách z pohledů žáků a učitelů 1. stupně ZŠ
Další názvy: Manifestations and occurrence of aggressive behavior at primary schools from the point of view of pupils and teachers
Autoři: Wurmová, Veronika
Vedoucí práce/školitel: Kubíková Kateřina, Mgr. Ph.D.
Oponent: Lovasová Vladimíra, Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2023
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/53714
Klíčová slova: agrese;agresivita;druhy agrese;pedagog;prevence agresivního chování;příčiny agresivního chování;sociální dovednosti;základní škola;žák
Klíčová slova v dalším jazyce: aggression;aggressiveness;types of aggression;teacher;prevention of aggressive behavior;causes of aggressive behavior;social skills;school;pupil
Abstrakt: Práce se zaměřuje na problematiku projevů a výskytu agresivního chování u žáků 1.stupně ZŠ. Je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část práce pojednává o základních pojmech, které jsou potřeba k pochopení dané problematiky. Popisuje také funkci, druhy, směry a možné příčiny agresivního chování. Charakterizována je zde také typická oběť a agresor. Dále je v práci rozebrána problematika sociálních dovedností, prevence a nápravy tohoto chování, především pak vzhledem k prevenci ve škole. Uvedena jsou doporučení pro prevenci a nápravu. Praktická část ve svém úvodu popisuje výzkumné cíle, otázky, metody a způsob zpracování dat. Výzkumná část je postavena na základě tří metod: pozorování, vlastního akčního výzkumu - projektu a rozhovoru s pedagogy. Na základě zjištění úrovně sociálních dovedností u žáků pozorováním je sestaven projekt na jejich rozvoj, který je popsán a realizován ve školním kolektivu. Rozhovory jsou zaměřeny na výskyt a odhalení nejčastějších projevů agresivního chování ve třídách na prvním stupni ZŠ. Také na pohled učitelů na sociální dovednosti jejich žáků.
Abstrakt v dalším jazyce: The thesis is focused on the problem of manifestations and occurrence of aggressive behaviour in pupils of the first grade of primary school. It is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part of the work deals with the basic concepts that are needed to understand the issue. It also describes the function, types, directions and possible causes of aggressive behaviour. It also characterizes the typical victim and aggressor. Furthermore, the thesis discusses the issues of social skills, prevention and correction of this behaviour, especially with regard to prevention in schools. Recommendations for prevention and remediation are given. The practical part in its introduction describes the research objectives, questions, methods and data processing. The research part is based on three methods: observation, own action research - project and interview with teachers. On the basis of finding out the level of social skills in pupils by observation, a project for their development is designed, described and implemented in the school team. Interviews are focused on the occurrence and detection of the most frequent manifestations of aggressive behaviour in the classrooms of the first stage of primary school. Also, the teachers' perspective on the social skills of their pupils.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KPS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP-konecna verze-Wurmova.pdfPlný text práce2,57 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Wurmova_Vedouci.pdfPosudek vedoucího práce176,13 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Wurmova_oponent.pdfPosudek oponenta práce182,47 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Wurmova_obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce314,09 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/53714

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.