Název: | Utváření pozitivního třídního klimatu na 1. stupni ZŠ |
Další názvy: | Creating a positive classroom climate in the first grade of elementary school |
Autoři: | Málková, Sabina |
Vedoucí práce/školitel: | Komzáková Martina, PhDr. Ph.D. |
Oponent: | Kosíková Věra, PhDr. et PaedDr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2023 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/53717 |
Klíčová slova: | třídní klima;teorie attachmentu;přechodové objekty;přechodové rituály;náročné chování;seberegulace |
Klíčová slova v dalším jazyce: | classroom climate;theory of attachment;transitional objects;transitional rituals;demanding behaviour;self-regulation |
Abstrakt: | Diplomová práce se zabývá utvářením pozitivního třídního klimatu na 1. stupni základní školy. Cílem práce je zmapovat, jak učitelé utváří a posilují pozitivní třídní klima a zda k tomu využívají znalosti z oblasti teorie attachmentu, přechodových objektů a rituálů. V teoretické části je představena teorie attachmentu, popsány poznatky a metody z teorie attachmentu a psychoterapeutické praxe zaměřené na práci s citovou vazbou a přechodovými rituály a jejich využití u regulace náročného chování žáka s přihlédnutím na fungování lidského mozku. V praktické části je představen rozhovor s učiteli z prvního stupně mapující budování vztahového pocitu bezpečí ve třídě. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This diploma thesis deals with the formation of a positive classroom climate in the first grade of elementary school. The aim of the work is to determine how teachers shape and strengthen a positive classroom climate and whether they use knowledge from the field of attachment theory, transitional objects and rituals. In the theoretical part, the theory of attachment is presented, knowledge and methods from the theory of attachment and psychotherapeutic practice focused on working with emotional bond and transition rituals and their use in regulating the demanding behaviour of the student are described, taking into account the functioning of the human brain. In the practical part, an interview with teachers from the first grade is presented, which is mapping the building of a feeling of safety in the classroom. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KPS) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
DP_Malkova Sabina.pdf | Plný text práce | 1,02 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Malkova_vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 173,32 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Malkova_oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 175,41 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Malkova_obhajoba.pdf | Průběh obhajoby práce | 310,52 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/53717
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.