Title: | Znalost velkých tiskacích písmen u šestiletých dětí před vstupem do 1.třídy |
Other Titles: | Six years old children and their familiarity with capital letters before entering grade 1 of primary schools |
Authors: | Racková, Michaela |
Advisor: | Wagnerová, Jarmila |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/5418 |
Keywords: | školní zralost;školní připravenost;předškolní věk;syntetická metoda;analytická metoda;analyticko-syntetická metoda;předškolní vzdělávání;velká tiskací písmena;kognitivní vývoj;tělesný vývoj |
Keywords in different language: | school readiness;school readiness;preschool age;synthetic method;analytical method;analytical and synthetic method;pre-school education;large block letters;cognitive development;physical development |
Abstract: | Diplomová práce se zabývá znalostí velkých tiskacích písmen u dětí v předškolním věku. Teoretická část diplomové práce obsahuje problematiku školní zralosti a připravenosti, rozebírá předškolní vzdělávání dle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání s důrazem na rozvoj předčtenářství, dále se zabývá se předškolním obdobím, jako jednou z etap vývoje člověka, popisuje metody nácviku čtení na základních školách s důrazem na metodu analyticko-syntetickou a metodu genetickou. Praktická část práce se věnuje vlastnímu výzkumu, kde je zjišťován počet ? procento dětí, které znají, umí pojmenovat velká tiskací písmena. |
Abstract in different language: | The thesis deals with the knowlege of the capital letters among children in pre school period. The theoretical part of the thesis includes issues of school maturity and learner's development. It also examines pre school knowledge of children according to school framework. The research is focused on learner's ability and development of pre school period as one of the stages of human development. It also desribes methods of training in reading for primary schools with an emphasis on analytical-syntetical method. The practical part of the thesis deals with its own research, where it is tested with number of children who are already able to name and recognize the capital letters. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KNJ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
M.Rackova-diplomova prace.pdf | Plný text práce | 406,72 kB | Adobe PDF | View/Open |
rackova_vp.pdf | Posudek vedoucího práce | 223,9 kB | Adobe PDF | View/Open |
rackova_op.pdf | Posudek oponenta práce | 249,88 kB | Adobe PDF | View/Open |
rackova_obh.pdf | Průběh obhajoby práce | 123,98 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/5418
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.