Title: | Interaktivní úlohy Mongeova promítání |
Other Titles: | Interactive exercises in the Monge projection |
Authors: | Konjatová, Petra |
Advisor: | Honzík, Lukáš |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/5570 |
Keywords: | Mongeovo promítání;průmětna;nárys;půdorys;ordinála;hlavní přímka;stopník;stopa. |
Keywords in different language: | Monge projection;plane of projection;vertical projection;horizontal projection;intersection of a plane and projection plane. |
Abstract: | Práce pojednává o důležité části deskriptivní geometrie, kterou je Mongeova projekce. V několika kapitolách je čtenář postupně seznámen se základními pojmy týkajícími se tohoto tématu. Jsou mu představeny nejdůležitější metody práce v Mongeově projekci. Text je dále doplněn o 12 základních úloh. Poslední kapitola obsahuje řešené příklady konstrukcí těles v Mongeově promítání. Samostatnou část práce tvoří webové stránky obsahující především interaktivní úlohy obsažené v diplomocé práci. |
Abstract in different language: | The thesis deals with an important part of descriptive geometry, the Monge projection. In the text of the thesis, the reader gets acquainted with basic concepts of this theme. The most important methods of work with the Monge projection are also presented. The text is appended with 12 basic problems. The last chapter of the thesis consists of web pages containing particularly the interactive exercises. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KMT) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
dipl_prace_Konjatova.pdf | Plný text práce | 5,19 MB | Adobe PDF | View/Open |
vedouci posudek DP - Konjatova.pdf | Posudek vedoucího práce | 34,12 kB | Adobe PDF | View/Open |
Konjatova - opon..pdf | Posudek oponenta práce | 81,01 kB | Adobe PDF | View/Open |
Konjatova - prot..pdf | Průběh obhajoby práce | 34,86 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/5570
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.