Title: Návrh komunikační kampaně pro zvolenou firmu
Other Titles: Communication Campaign Proposal for a Selected Company
Authors: Klimentová, Michaela
Advisor: Eger Ludvík, Doc. PaedDr. CSc.
Referee: Ovesleová Hana, Mgr. Ph.D.
Issue Date: 2024
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/55773
Keywords: marketing;komunikační mix;komunikační kampaň;společnost bouchal reality
Keywords in different language: marketing;communication mix;communication campaign;bouchal reality company
Abstract: Cílem diplomové práce je poskytnout teoretický rámec k problematice marketingu, provést detailní analýzu současné marketingové komunikace společnosti Bouchal Reality, zhodnotit marketingové aktivity konkurence, a nakonec vypracovat konkrétní návrh komunikační kampaně. Práce je rozdělena do dvou částí, přičemž teoretická část je dále rozdělena do pěti kapitol - marketing, komunikační mix, média v komunikačním mixu, reklama na internetu a příprava a řízení komunikační kampaně. V praktické části je nejprve představena společnost Bouchal Reality. Následuje rozhovor s majitelem společnosti, zhodnocení stávající marketingové strategie a analýza konkurence. Na základě zjištěných dat jsou zhotoveny dva návrhy komunikační kampaně. První návrh představuje optimální řešení a druhý návrh představuje variantu šetřící finanční zdroje.
Abstract in different language: The aim of the thesis is providing a theoretical framework on the issue of marketing, make a detailed analysis of the current marketing communication of Bouchal Reality, evaluate the marketing activities of competitors, and finally to develop a specific proposal for a communication campaign. The thesis is divided into two parts, the theoretical part is further divided into five chapters - marketing, communication mix, media in the communication mix, advertising on the Internet and preparation and management of the communication campaign. In the practical part is first introduced Bouchal Reality company. This is followed by an interview with the owner of the company, an evaluation of the current marketing strategy and an analysis of the competition. Based on the data, two communication campaign proposals are made. The first proposal represents the optimal solution and the second proposal represents the option that saves financial resources.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Klimentova, M..pdfPlný text práce25,82 MBAdobe PDFView/Open
Klimentova_Michaela_v.pdfPosudek vedoucího práce123,4 kBAdobe PDFView/Open
Klimentova_Michaela_o.pdfPosudek oponenta práce121,28 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce38,79 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/55773

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.