Title: Jak je vnímána profese předškolního pedagoga
Other Titles: How are pre-primary pedagogues percepted
Authors: Michálková, Alena
Advisor: Sovová, Pavla
Issue Date: 2012
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/5586
Keywords: kompetence pedagogů MŠ;předškolní pedagog;předškolní vzdělávání
Keywords in different language: competency of pre-primary pedagogue;pre-primary pedagogue;pre-primary education
Abstract: Tématem této bakalářské práce je nástin problematiky vnímání předškolních pedagogů, se zaměřením na důležitost této profese v edukačním procesu. Práce je rozdělena na dvě základní části. V první je obsažen stručný výklad toho, kdo je předškolní pedagog podle školské legislativy, co je obsahem jeho povolání a jaké je jeho platové ohodnocení podle příslušných dokumentů. Ve druhé části je definován průběh a zhodnocení výzkumné sondy, zjišťující jak profesi učitele/ky MŠ vnímá laická (nepedagogická) veřejnost.
Abstract in different language: This work deals with issue of perception of pre-primary pedagogues, with focus on importance of this profession during educational process. The work is divided into two basic sections. The first one contains a definition of pre-primary pedagogues according to school legislation, what is the subject of their profession, and what is their pay rate according to respective legal documents. The second section is dedicated to an exploratory study, that aims to uncover how uninitiated public perceive the profession of pre-primary pedagogues.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Michalkova Alena_BP.pdfPlný text práce492,84 kBAdobe PDFView/Open
michalkova VP.pdfPosudek vedoucího práce29,58 kBAdobe PDFView/Open
michalkova OP.pdfPosudek oponenta práce35,21 kBAdobe PDFView/Open
michalkova O.pdfPrůběh obhajoby práce13,25 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/5586

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.