Název: | Péče o dítě s poruchou autistického spektra |
Další názvy: | Care for a child with autism spectrum disorder |
Autoři: | Zádamská, Štěpánka |
Vedoucí práce/školitel: | Hásová Veronika, Mgr. Ph.D. |
Oponent: | Řezáč Karel, Mgr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2024 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/56286 |
Klíčová slova: | poruchy autistického spektra;sociální služby;péče o dítě;příspěvek na péči |
Klíčová slova v dalším jazyce: | autism spectrum disorders;social services;care for child;care allowance |
Abstrakt: | Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku péče odítě sporuchou autistického spektra (PAS). Cílem této práce je specifikovat, jakou pomoc či podporu rodiny sdítětem sPAS využívají ajak jsou naplňovány potřeby jejich dětí vběžném životě. Práce je rozdělena do dvou částí. První část je věnována teoretickým východiskům, které souvisí spéčí odítě sPAS. Tato část se zaměřuje na popis dítěte sPAS, dále pak na služby avolnočasové aktivity, které může rodina sdítětem využívat. Ve druhé části je představen kvalitativní výzkum azávěry, které jsou zněj vyvedeny. Byly zvoleny polostrukturované rozhovory srodiči, kteří byli osloveni skrze organizace aznámé. Tato práce nám tedy přiblíží úroveň života rodin sdítětem sPAS apoukáže na podporu vpraxi apopřípadě zachytí nedostatky, které jsou stím spojené. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The bachelor thesis focuses on the issue of caring for a child with Autism Spectrum Disorder (ASD). The aim of this thesis is to specify the support and assistance utilized by families with a child with ASD, as well as how the needs of their children are met in everyday life. The thesis is divided into two parts. The first part is dedicated to theoretical foundations related to caring for a child with ASD. This part focuses on describing a child with ASD, as well as the services and leisure activities that families with a child with ASD can utilize. The second part introduces the qualitative research and the conclusions drawn from it. Semi-structured interviews with parents were chosen, who were approached through organizations and acquaintances. Therefore, this thesis will provide insight into the quality of life of families with a child with ASD and highlight the support in practice, while also potentially identifying associated shortcomings. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KSS) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
finalni verze BP.pdf | Plný text práce | 746,94 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Zadamska_posudek-vedouciho-prace.pdf | Posudek vedoucího práce | 194,25 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Posudek oponenta - Zadamska.pdf | Posudek oponenta práce | 144,88 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
ZADAMSKA_obhajoba.pdf | Průběh obhajoby práce | 110,37 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/56286
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.