Název: | Frazeologie ve vybraných učebnicích českého jazyka |
Další názvy: | Phraseology in selected Czech language textbooks |
Autoři: | Tonhauzerová, Dagmar |
Vedoucí práce/školitel: | Chýlová Helena, Doc. PaedDr. Ph.D. |
Oponent: | Písková Růžena, Mgr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2024 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/56781 |
Klíčová slova: | frazeologie;idiomatika;rčení;pranostika;přísloví;učebnice;pracovní sešity;čítanky;pracovní sešity k čítance |
Klíčová slova v dalším jazyce: | phraseology;idiomatics;sayings;weather lore;proverbs;textbooks;workbooks;readbooks;workbooks to readbooks |
Abstrakt: | Tématem této diplomové práce je Frazeologie ve vybraných učebnicích českého jazyka na 2. stupni základní školy. V úvodní části se práce věnuje teoretickým poznatkům frazeologie a idiomatiky. V první části práce představuje obecné poznatky z oblasti frazeologie a idiomatiky. Ve druhé části se uchyluje ke komparaci nejvíce užívaných učebnic, čítanek a pracovních sešitů k čítankám. Třetí praktická část obsahuje dotazník, jenž je pro naši práci nejdůležitější, neboť nám umožnil porovnat úroveň znalostí žáků 7. a 9. ročníku. V 9. ročníku byl zadán mezi žáky dvou základních škol. Práce je doplněna výsledky dotazníkového šetření zaměřujícího se na znalosti, popřípadě neznalosti frazémů. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The topic of this diploma thesis is Phraseology in selected Czech language textbooks at the lower-secondary school. In the introductory part, the work deals with theoretical knowledge of phraseology and idiomatics. The first part of the thesis presents general knowledge in the field of phraseology and idiomatics. The second part is a comparison of the most used textbooks, readbooks and workbooks to readbooks. The third practical part contains a questionnaire, which is the most important for our work, we have the most to compare the level of knowledge of 7th and 9th grade students. In the 9th grade, he was assigned among the pupils of two schools. The work is supplemented by the results of a questionnaire survey focusing on knowledge or ignorance of idioms. The diploma thesis is supplemented by worksheets and outputs from lessons focused on the mentioned subject matter. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KČJ) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Frazeologie ve vybranych ucebnicich ceskeho jazyka.pdf | Plný text práce | 3,09 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
2024_tonhauzerova_piskova.pdf | Posudek oponenta práce | 498,5 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
2024_tonhauzerova_chylova.pdf | Posudek vedoucího práce | 404,91 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
2024_tonhauzerova_prubeh.pdf | Průběh obhajoby práce | 93,68 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/56781
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.