Title: | Dramatická výchova ve výuce čtení na 1. stupni malotřídní školy |
Other Titles: | Drama education in the teaching of reading at the frist level of primary school in a small-class school |
Authors: | Starková, Pavla |
Advisor: | Gažáková Eva, MgA. Ph.D. |
Referee: | Černíková Marie, MgA. Ph.D. |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/56929 |
Keywords: | dramatická výchova;integrace;čtenářská gramotnost |
Keywords in different language: | drama in education;integration;reading literacy |
Abstract: | V diplomové práci se zabývám integrací dramatických metod do výuky předmětu čtení v prvním až třetím ročníku malotřídní školy 1. stupně základní školy. Je rozdělena do dvou částí - teoretická a praktická. V teoretické části popisuji čtenářskou gramotnost, etapy rozvoje, strategii rozvíjení a aktivizační metody, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání a školní vzdělávací program. Dále pak definici dramatické výchovy její hodnoty a cíle, metody. Uvádím také typy akčního výzkumu, jeho prvky a cíle. V praktické části uvádím, jak jsem popsané metody a techniky použila ve výuce čtení na malotřídní škole. U každé odučené lekce popisuji použité metody dramatické výchovy, postup práce s textem, komentář a reflexi. Ke každé lekci je pořízena fotodokumentace. |
Abstract in different language: | My diploma work encompasses an integration of the teaching methods of the reading subject for the range of the first to third grades of small classes at the elementary school. The work is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part describes the literacy of the reading, the steps of the development, the strategy used for the development and the activation methods. Further, the framework of the educational program for elementary education of the school's educational system is described. Additionally, the definition of dramatic education, its value and goals and the methods aiming to achieve the goals are noted. The types of active research, the elements and their goals are depicted in the practical portion of the work, as well as the practical and technical approach used during the reading education at the elementary school. Every completed educational lesson has a detailed description of the methods of dramatic education, steps accompanied by a text, my commentary, and my conclusions. All lessons have corresponding photo documentation. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KPG) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DP - P. Starkova.pdf | Plný text práce | 25,31 MB | Adobe PDF | View/Open |
Hodnoceni vedouci DP_st. Pavla Starkova.pdf | Posudek vedoucího práce | 4,59 MB | Adobe PDF | View/Open |
posudek_oponentkyDP_STARKOVA.pdf | Posudek oponenta práce | 271,46 kB | Adobe PDF | View/Open |
Starkova P..pdf | Průběh obhajoby práce | 24,59 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/56929
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.