Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorNovák, Martin
dc.contributor.refereeLenhard Richard, Doc. Ing. Ph.D.
dc.contributor.refereeBojko Marian, Doc. Ing. Ph.D.
dc.date.accepted2024-5-20
dc.date.accessioned2024-07-12T09:11:51Z-
dc.date.available2021-9-1
dc.date.available2024-07-12T09:11:51Z-
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-2-22
dc.identifier97450
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/57049-
dc.description.abstractTato disertační práce se zaměřuje na simulace potrubního systému před SCR katalyzátorem. Práce zkoumá pět základních geometrických úprav systémů, navržených ke zlepšení distribuce spalin vstupujících do katalyzátoru prostřednictvím jednoduchých geometrických úprav. Klíčovým prvkem technologie SCR, který je v této studii zkoumán, je vstřikování AdBlue?. Rozsáhlý výzkum vedl k obecně doporučeným místům vstřikování. Kromě toho se práce krátce dotýká simulací chemických rovnic popisujících katalytickou redukci . Na závěr disertace se všechny získané poznatky aplikují na reálný systém SCR. Zde dojde k ilustraci potenciálního zlepšení celého systému prostřednictvím navržených geometrických úprav.cs
dc.format186 s.
dc.language.isocs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení
dc.subjectscr technologiecs
dc.subjectnumerické simulacecs
dc.subjectvýpočetní mechanika tekutincs
dc.subjectcfdcs
dc.subjectvstřikování defcs
dc.subjectredukce noxcs
dc.titleOptimalizace geometrie filtru spalin, syntéza poznatkůcs
dc.typedisertační práce
dc.thesis.degree-namePh.D.
dc.thesis.degree-levelDoktorský
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta strojní
dc.thesis.degree-programTeorie a stavba strojů
dc.description.resultObhájeno
dc.description.abstract-translatedThis dissertation focuses on the simulation of the piping system preceding the SCR catalyst. The work explores five fundamental geometric modifications of systems designed to enhance the distribution of flue gas entering the catalyst through straightforward geometric adjustments. A key element of SCR technology investigated in this study is AdBlue? injection. Extensive research has led to generally recommended injection locations. Additionally, the thesis briefly touches on simulations of chemical equations describing the catalytic reduction of NOx. In the end of this thesis, all acquired insights are applied to a real SCR system. This illustrates the potential improvement of the entire system through the proposed geometric modifications.en
dc.subject.translatedscr technologyen
dc.subject.translatednumerical simulationsen
dc.subject.translatedcomputational fluid dynamicsen
dc.subject.translatedcfden
dc.subject.translateddef injectionen
dc.subject.translatednox reductionen
Appears in Collections:Disertační práce / Dissertations (KKE)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
novkam42_disertace.pdfPlný text práce6,12 MBAdobe PDFView/Open
Vyjadreni skolitele DisP_ Matas.pdfPosudek vedoucího práce137,16 kBAdobe PDFView/Open
Oponentsky posudek DisP Ing.Novaka_doc.Bojko.pdfPosudek oponenta práce1,58 MBAdobe PDFView/Open
PROTOKOL_ Ing.Novak.pdfPrůběh obhajoby práce596,3 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/57049

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.