Title: | Manipulační automat v primárním vzdělávání |
Other Titles: | Manipulation automaton in primary education |
Authors: | Soukup, Vojtěch |
Advisor: | Moc Pavel, Mgr. Ph.D. |
Referee: | Tomášková Tetjana, Ing. Ph.D. |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/57162 |
Keywords: | automatizace;výukový modul;výroba;konstrukce;programování;elektrotechnika;základní škola |
Keywords in different language: | automation;teaching module;manufacturing;design;programming;electrical engineering;elementary school |
Abstract: | Cílem práce je vytvořit programovatelný výukový modul pro žáky základní školy. Zároveň práce cílí na přiblížení automatizace jako takové, popíše její historii, základní principy fungování čidel a automatického řízení. Detailně popisuje návrh, samotnou výrobu, zapojení i programování učební pomůcky a následně nabízí připravené úkoly pro žáky, které byly v rámci práce i ověřeny. |
Abstract in different language: | The aim of the work is to create a programmable learning module for primary school students. At the same time, the work aims to introduce automation as such, describe its history, basic principles of sensors and automatic control. It describes in detail the design, fabrication, wiring and programming of the teaching aid and then offers prepared tasks for students, which were also verified in the course of the work. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMT) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Soukup_BP_2024_Manipulacni_automat_v_primarnim_vzdelavani.pdf | Plný text práce | 2,25 MB | Adobe PDF | View/Open |
PosudekVedoucihoSTAG-MocP-272182.pdf | Posudek vedoucího práce | 62,46 kB | Adobe PDF | View/Open |
PosudekOponentaSTAG-TomaskovaT-242155.pdf | Posudek oponenta práce | 58,12 kB | Adobe PDF | View/Open |
Protokol Soukup.pdf | Průběh obhajoby práce | 337,05 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/57162
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.