Název: Role volnočasových aktivit v rozvoji a sociálním začlenění dětí se sluchovým postižením
Další názvy: The role of leisure time activities in the development and social inclusion of children with hearing impairment
Autoři: Nosková, Kristýna
Vedoucí práce/školitel: Hradilová Tereza, PhDr. Ph.D.
Oponent: Nosková Kateřina, Mgr.
Datum vydání: 2024
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/57251
Klíčová slova: sluchové postižení;kompenzační pomůcky;socializace;volný čas;volnočasové aktivity;rozvoj
Klíčová slova v dalším jazyce: hearing impairment;compensatory aids;socialization;leisure time;leisure time activities;development
Abstrakt: Bakalářská práce se věnovala zkoumání vlivu volnočasových aktivit na celkový rozvoj a sociální začlenění dětí se sluchovým postižením. První část bakalářské práce shrnuje teoretická východiska orientující se na problematiku sluchového postižení, vývojová specifika dětí se sluchovým postižením, socializaci a pojem volný čas. V rámci výzkumného šetření bylo provedeno 7 rozhovorů s rodiči a lektory volnočasových aktivit. Zjištění naznačují, že volnočasové aktivity přispívají k rozvoji motoriky, koordinace, představivosti a samostatnosti. Sociální začlenění nebylo problematické, lektoři projevili pozitivní postoj k integraci.
Abstrakt v dalším jazyce: The bachelor thesis was focused on researching the impact of leisure time activities on overall development and social inclusion of children with hearing impairment. The first part of bachelor thesis summarizes theoretical way outs orientated on the problems with hearing impairments, development specifics of children with hearing impairments, the socialization and the concept of leisure time. As part of the research investigation, seven interviews with parents and lecturers of leisure time activities has been done. The findings are suggesting that leisure time activities are contributing to the development of motor skills, coordination, imagination and independence. Social inclusion wasn't problematic, the lecturers were showing positive attitude towards integration.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP_Noskova.pdfPlný text práce653,06 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
BP_Noskova_0.pdfPosudek vedoucího práce163,84 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
BP - Noskova Kristyna - posudek oponenta - 6.2024.docx.pdfPosudek oponenta práce222,46 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Noskova.pdfPrůběh obhajoby práce74,02 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/57251

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.