Název: | Dramatické činnosti a rozvoj emocí u dětí předškolního věku |
Další názvy: | Drama activities and the emotional development in preschool children |
Autoři: | Bokrová, Kateřina |
Vedoucí práce/školitel: | Gažáková Eva, MgA. Ph.D. |
Oponent: | Černíková Marie, MgA. Ph.D. |
Datum vydání: | 2024 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/57258 |
Klíčová slova: | emoce;předškolní dítě;dramatická výchova;loutka jako motivace;práce s emocemi v mateřské škole |
Klíčová slova v dalším jazyce: | emotions;a preschool child;drama education;puppet as motivation;working with emotions in kindergarten |
Abstrakt: | Bakalářská práce se zabývá rozvojem emocí u dětí v předškolním věku prostřednictvím metod a technik dramatické výchovy během vzdělávacího procesu v MŠ. Cílem práce bylo vytvoření metodického zásobníku zacíleného právě na práci s emocemi a jejich projevy. Zásobník byl vytvořený s oporou o teoretickou část práce, která charakterizuje dělení emocí, jejich spojitost s mozkem a také jejich vývoj u dětí v předškolním věku. Dále je v ní obsaženo, jak s emocemi pracovat dle RVP PV a prostřednictvím dramatické výchovy. V praktické části je prezentován zásobník dramatických aktivit včetně průběhu realizace se zkušební skupinou dětí a následné evaluace. Metodický zásobník poskytuje inspiraci, jak lze využít metod dramatické výchovy pro rozvoj emocí u předškolních dětí v MŠ. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The bachelor work focuses on the development of emotions in preschool children through methods and techniques of dramatic education during the educational process in kindergarten. The aim of the thesis was to create a methodological stack specifically targeting work with emotions and their expressions. The stack was created with support of the theoretical part of the work, which characterizes the classification of emotions, their connection to the brain, and their development in preschool children. It also includes how to work with emotions according to the Framework Educational Program for Preschool Education and through dramatic education. The practical part presents a stack of dramatic activities, including the implementation process with a trial group of children and subsequent evaluation. The methodological stack provides inspiration on how to use dramatic education methods for the development of emotions in preschool children in kindergarten. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Bakala_r_ska_ pra_ce_Kater_ina Bokrova__k odevzda_ni__24.4.pdf | Plný text práce | 1,33 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Hodnoceni vedouci BP_st. Katerina Bokrova.pdf | Posudek vedoucího práce | 4,59 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Posudek oponentky_BP_BOKROVA.pdf | Posudek oponenta práce | 272,16 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Bokrova K..pdf | Průběh obhajoby práce | 19,86 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/57258
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.