Title: | Výukové pracoviště pro zjišťování charakteristik elektrolyzéru a palivového článku |
Authors: | Abraham, Pavel Tošer, Pavel Tonar, Karel Báča, Pavel |
Citation: | Electroscope. 2012, č. 1, NZEE 2011. |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta elektrotechnická |
Document type: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | http://147.228.94.30/images/PDF/Rocnik2012/Cislo1_2012/r6c1c6.pdf http://hdl.handle.net/11025/679 |
ISSN: | 1802-4564 |
Keywords: | výuková pracoviště;elektrotechnická diagnostika;elektrolyzér;palivový článek |
Keywords in different language: | learning workplace;electrical diagnostics;electrolyzer;fuel cell |
Abstract: | Tento článek pojednává o vytvoření nového pracoviště, které bude sloužit pro výuku studentů. Pracoviště vzniklo v rámci projektu FRVŠ a má studentům přiblížit praktickým způsobem fungování elektrolyzéru a palivového článku a zvýšit jejich zájem o problematiku obnovitelných zdrojů obecně. V tomto článku jsou též ukázány první provedená měření, která ukazují: závislost vývoje vodíku na výkonu, voltampérovou charakteristiku elektrolyzéru a základní charakteristiky palivového článku. |
Abstract in different language: | This article deals with new apparatus created for teaching purposes. The apparatus should familiarize students with functioning of electrolyzer and fuel cell in a practical way and make them to be interested generally in renewable sources of power. This paper also presents first results of measuring that are dependency of hydrogen gas produced, volt-ampere characteristics of electrolyzer and fuel cell. |
Rights: | © 2012 Electroscope. All rights reserved. |
Appears in Collections: | Číslo 1 - NZEE 2011 (2012) Číslo 1 - NZEE 2011 (2012) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
r6c1c6.pdf | 365,55 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/679
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.