Název: | Badatelská metoda ve výuce fyziky na základní škole |
Další názvy: | The research method in physics teaching at the elementary school |
Autoři: | Rejlová, Jana |
Vedoucí práce/školitel: | Randa, Miroslav |
Datum vydání: | 2013 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/8960 |
Klíčová slova: | výukové metody;aktivizující výukové metody;badatelská metoda;projekt |
Klíčová slova v dalším jazyce: | teaching methods;activating teaching methods;the research method;project |
Abstrakt: | Diplomová práce se zabývá badatelskou činností ve výuce fyziky na základní škole. V teoretické části jsou popsány obecně vyučovací metody se zaměřením na metody aktivizující ve vyučování a jejich rozdělení. Těžištěm práce je badatelská výuka. V práci uvádím příklady badatelské činnosti žáků, které jsem měla možnost ověřit ve výuce fyziky. Ověřila jsem badatelskou výuku v šesti tématech podle materiálu vytvořených v rámci projektu ?Věda není žádná věda.? Na základě těchto zkušeností jsem připravila nové téma (Simulace ryby) včetně pracovních listů a podrobného metodického postupu pro učitele. Toto téma jsem ověřila nejprve pilotně na 15. základní škole Plzeň a po úpravě jsem badatelskou výuku tohoto tématu realizovala na Benešově základní škole v Plzni. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This diploma thesis deals with the inquiry-based education of physics at the elementary school. The theoretical part describes the general education methods focused on methods of activation in teaching and its distribution. The focal point of the thesis is the inquiry-based education. In this work I present examples of research activities of students that I was able verify in teaching of physics. I have verified the inquiry-based education in six subjects according to basis created within the project "The science is not rocket science." Based on these experiences, I have prepared the new topic (The fish simulation) including worksheets and detailed methodological guideline for teachers. This topic was initialy verified in pilot phase at the 15th Pilsen elementary school and after the adjustment I realized the inquiry-based education of this topic at Benes Elementary School in Pilsen. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KMT) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
DP Rejlova.pdf | Plný text práce | 11,83 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Rejlova - ved..pdf | Posudek vedoucího práce | 172 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Rejlova - opon..pdf | Posudek oponenta práce | 147,12 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Rejlova - prot..pdf | Průběh obhajoby práce | 34,55 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/8960
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.